ساخت بیش از ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس توسط خیرین در کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: بالغ بر ۵۰ درصد از هزینه ساخت مدارس در سراسر از محل اعتبار اختصاص یافته توسط خیرین تامین شده است و امسال ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس جدید به مجموعه فضای آموزشی کشور و با همت خیرین اضافه شد.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری در جمع نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی شهرستان آبادان، اظهار کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید در قالب برنامه‌ها و طرح‌های جهادی به کمک آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف بیایند و با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سعی در گسترش و توسعه تفکر جهادی و انقلابی بین سایر همسالان خود کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مجموعه تعلیم و تربیت کشور در راستای توسعه کمی و کیفی تشکل‌های دانش‌آموزی، خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی مهمترین غایت نظام تعلیم و تربیت کشور است و البته تحقق این هدف مهم و کلیدی نیز تنها با مشارکت دادن دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف تربیتی میسر و ممکن می‌شود و این امر نیز با تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی به واقعیت و عینیت خواهد پیوست.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی نقش مهمی در تحقق امر جهاد تبیین در جامعه ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در مسائل اجتماعی و نیز فرهنگی مورد تاکید مقام معظم رهبری است بر همین اساس، آموزش و پرورش تلاش دارد بستر اصلی این امر یعنی ورود خیرین را عملی کند.

نوری تصریح کرد: در این راستا بالغ بر ۵۰ درصد از هزینه ساخت مدارس در سراسر از محل اعتبار اختصاص یافته توسط خیرین تأمین شده است و امسال ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس جدید به مجموعه فضای آموزشی کشور و با همت خیرین اضافه شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه تشکل‌های دانش‌آموزان نقش مهمی در تحقق جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری دارند، گفت: امروزه مسائل فرهنگی دغدغه همه مردم جامعه است و راه پاسخگویی به این دغدغه همگانی نیز استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان حلقه میانی و ارتباطی بین جامعه، دانش‌آموزان و دولت است.

نوری افزود: فعالیت شما باید با اکسیر ولایت آغشته شود تا بتوان شاهد رشد و ارتقای شاخص‌های برنامه‌های عملکردی تشکیلاتی مانند بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی بر مدار ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 559301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.