استقبال متفاوت از میهمانان نوروزی خطه سیلک

شهردار کاشان گفت: امسال مدیریت شهری با پیش‌بینی تمهیدات و اقدامات گوناگون به‌دنبال استقبال متفاوت از بهار و میزبانی از میهمانان خطه سیلک است.

حسن بخشنده‌امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دو سال وقفه در میزبانی از گردشگران نوروزی در کاشان، اظهار کرد: شهرداری کاشان امسال اقدامات و برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های ترافیکی، فرهنگی، اجتماعی، اقامتی، رفاهی، ارتباطات و رسانه در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ستاد خدمات سفر شهرداری کاشان، افزود: این جلسات با حضور مسئولان کمیته‌ها و اعضای دیگر ستادها برگزار و تصمیمات مختلفی اتخاذ می‌شود.

شهردار کاشان با اشاره به راه‌اندازی ستاد پذیرش و اسکان در مبادی ورودی شهر، خاطرنشان کرد: بلوار امام رضا (ع)، میدان بسیج و شهرداری ناحیه راوند نقاطی از شهر است که ستادهای پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در آن مستقر می‌شود.

بخشنده‌امنیه به آماده‌سازی مکان‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری کاشان جهت اسکان و خدمت‌رسانی شایسته به میهمانان و گردشگران اشاره کرد و ادامه داد: تمهیدات مختلف ترافیکی برای تسهیل عبور و مرور شهروندان و گردشگران در ایام نوروز اندیشیده شده و ساماندهی و توسعه پارکینگ‌های شهری از جمله اقدامات انجام شده است.

وی درخصوص برنامه‌های فرهنگی و هنری نوروز گفت: جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری به همراه برنامه‌های گوناگون در نقاط مختلف شهر طی ایام نوروز، برای استفاده شهروندان و گردشگران اجرا می‌شود و اینترنت شهری در مبادی ورودی کاشان به منظور رفاه حال گردشگران و مسافران راه‌اندازی می‌شود.

شهردار کاشان با بیان اینکه نقشه و اپلیکیشن جامع گردشگری طراحی و تولید شده است که در اختیار میهمانان دارالمومنین قرار داده می‌شود، تاکید کرد: علاوه بر تولیدات رسانه‌ای و برنامه‌های فرهنگی، اکران تبلیغات محیطی برای معرفی میراث ملموس و ناملموس کاشان بزرگ نظیر خانه‌های تاریخی، مشاهیر و مفاخر، آئین‌ها و سنت‌ها، انجام می‌شود.

بخشنده‌امنیه با اشاره به جایگاه کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه ایران، گفت: فرازها و حکمت‌های مختلف نهج‌البلاغه برای استفاده عموم و ترویج مفاهیم والای این کتاب در ایام نوروز عرضه می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای خانواده مدیریت شهری برای رقم زدن نوروز و بهاری متفاوت برای گردشگران، از هموطنان دعوت کرد با انتخاب خطه سیلک به عنوان مقصد نوروزی خود، برگی ویژه را در دفتر خاطرات بهاری خود و خانواده‌شان به ثبت برسانند.

کد خبر 559192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.