عضویت ارمنستان در اوراسیا فرصتی برای تجارت با این کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت عضویت ارمنستان در اوراسیا را فرصتی برای تجارت با این کشور دانست: تعمیق روابط اقتصادی با سرمایه‌گذاری مشترک محقق می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از شاتا، سیدرضا فاطمی‌امین درخصوص سفر به ارمنستان و دستاوردهای سفر به این کشور اظهار کرد: توسعه روابط با همسایگان یکی از اولویت‌های ما در دولت است که طی چند ماهه اخیر با سفر به عمان، قطر، سوریه، امارات و اکنون به ارمنستان، پیگیری و اجرایی شد.

وی با اشاره به عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا، تصریح کرد: ما نیز در چند ساله گذشته گفت‌وگوهای خوبی را با این اتحادیه آغاز کرده‌ایم. عضویت ارمنستان در اوراسیا و همسایگی با ما از فرصت‌های تجارت با این کشور محسوب می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد دو کشور ایران و ارمنستان را مکمل یکدیگر دانست و گفت: ما می‌توانیم در بسیاری از فناوری‌ها و صنایع به این کشور کمک کنیم و در بسیاری از زمینه‌های دیگر از ارمنستان کمک بگیریم.

فاطمی‌امین، تعمیق روابط اقتصادی را از اهداف این سفر توصیف کرد و ادامه داد: به طور معمول، روابط اقتصادی با تجارت آغاز شده و کالاهایی صادر یا وارد می‌شود، اما تعمیق روابط اقتصادی با سرمایه‌گذاری مشترک صورت می‌پذیرد

تولید محصولات ایرانی در ارمنستان و صادرات به سایر کشورها

وی در خصوص تعمیق سطح روابط اضافه کرد: شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه‌هایی از جمله صنایع غذایی و لوازم خانگی به بلوغ رسیده‌اند و باید از مرزهای کشور خارج شوند. اکنون این شرکت‌ها می‌توانند در ارمنستان سرمایه‌گذاری کنند و پایگاهی برای تولید در این کشور و صادرات به سایر کشورها به وجود آورند.

وزیر صمت در این خصوص اضافه کرد: وقتی در یک کشور پایگاهی برای تولید دایر می‌کنیم، یعنی فناوری، مواد اولیه و قطعات را صادر می‌کنیم که این نوع صادرات بسیار ارزشمند و مستحکم است.

فاطمی‌امین اضافه کرد: شرکت‌های ارمنستانی نیز می‌توانند به همین گونه در ایران فعالیت کنند و در این راستا در این سفر گفت‌وگوهایی را با وزرا و مقامات ارمنی خواهیم داشت.

وی گفت: گروهی از فعالان اقتصادی نیز در این سفر همراه ما هستند تا روابط لازم میان کسب‌وکارهای دو کشور شکل بگیرد.

کد خبر 559172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.