کوالکام تراشه جدید خود را معرفی کرد

کوالکام در نمایشگاه MWC 2022، تراشه جدید خود به نام FastConnect 7800 را رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تراشه FastConnect 7800 کوالکام که اخیراً معرفی شده است، یک تراشه ۱۴ نانومتری است که از وای‌فای هفت و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند. این تراشه با استفاده از فناوری چند پیوندی و دو رادیو WIFI حداکثر چهار اتصال را در باندهای پنج و شش گیگاهرتز امکان‌پذیر می‌کند. تراشه ذکر شده در باند شش گیگاهرتز از یک کانال ۳۲۰ مگاهرتزی یا دو کانال ترکیبی ۱۶۰ مگاهرتزی برای ارائه سرعت فوق‌العاده تا ۵.۸ گیگابایت بر ثانیه استفاده می‌کند.

زمانی که طیف شش گیگاهرتز در دسترس نباشد، تراشه FastConnect 7800 از باند پنج گیگاهرتز استفاده می‌کند؛ در نتیجه حداکثر سرعت شبکه به ۴.۳ گیگابایت بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند. این تراشه از فناوری دیگری به نام Stream Dual-Band Simultaneous (DBS) پشتیبانی می‌کند که به تراشه کمک می‌کند تأخیر دو میلی‌ثانیه را برای تجربه‌ای پایدار و بدون تأخیر ارائه دهد.

تراشه FastConnect 7800 با پشتیبانی از فناوری بلوتوث دوگانه با LE Audio و Snapdragon Sound صدای ۱۶ یا ۲۴ بیتی با وضوح چشمگیر به صورت بی‌سیم ارائه می‌کند. این تراشه علاوه بر WIFI7 از اتصال WIFI6 یا 6E نیز پشتیبانی می‌کند. شرکت کوالکام اعلام کرده است که این فناوری از نیمه دوم سال میلادی جاری به صورت تجاری در دسترس قرار خواهد گرفت.

کد خبر 559129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.