جوانان به یاری شهردار سوئدی می‌آیند

شهرداری لینشوپینگ دیروز اعلام کرد که شهردار تصمیم گرفته است بهار امسال در یک برنامه آموزشی "معکوس" شرکت کند؛ «معکوس» بدان معناست که این بار مقامات خواهند بود که به سخنان ساکنان جوان‌تر گوش می‌دهند و در مقابل، این جوانان هستند که جلسات را هدایت می‌کنند و می‌گویند که کدام موارد از نظر آن‌ها مهم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این برنامه در چارچوب برنامه سال جوانان اروپا انجام می‌شود که توسط شهر فنلاند اسپو سازماندهی شده است.

سیاست‌های اروپا که یکی از نگرانی‌های نسل‌های آینده است، هنوز تا حد زیادی توسط افرادی از نسل‌های قدیمی‌تر تصمیم‌گیری و مدیریت می‌شود. بنابراین، ایده این برنامه تشویق به گفتگوی واقعی "بین نسلی" در سطح محلی است.

بر اساس این برنامه، شهردار دستیاران جوانی برای مشاوره خواهد داشت که دغدغه‌های جوانان را به شهردار متذکر می‌شوند.

روند درخواست برای افراد که می‌خواهند مربی آینده شهردار لینشوپینگ شوند، باز شده است. این درخواست توسط یک کارگروه متشکل از سرپرستان و نمایندگان جوانان شهرداری لینشوپینگ رسیدگی خواهد شد. در نهایت، سه تا چهار مربی ۱۸ تا ۲۵ ساله منصوب خواهند شد که در طول بهار، دو بار با شهردار، لارس وایکینگ، ملاقات خواهند کرد.

جوانان به یاری شهردار سوئدی می‌آیند

این مربی‌ها همچنین از دیگر جوانان لینشوپینگ در مورد دیدگاه‌هایشان در مورد شهر و آینده سوال خواهند کرد. نمایندگان سازمان‌های جوانان در لینشوپینگ جلسات را سازماندهی می‌کنند و در آن‌ها به عنوان توانمندساز عمل خواهند کرد. موضوعات مورد بحث توسط خود مربیان آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

نماینده جوانان در شهرداری در این رابطه گفت: "یک بخش مهم برای ما کاهش فاصله بین جوانان و تصمیم گیرندگان است. بنابراین، این پروژه کاملاً با آنچه ما می‌خواهیم مطابقت دارد. "

شهردار شهر سوئدی نیز توضیح داد که خود او در دوران جوانی تجربه شرکت در طرح‌های مشابه را داشته است؛ جایی که او این شانس را داشته است تا افراد صاحب قدرت را در مورد مسائل مربوط به آن زمان آگاه کند. شهردار امیدوار است که این اقدام به یک عمل خوب و سنتی تبدیل شود و در اروپا و فراتر از آن نیز مورد استقبال قرار بگیرد.

کد خبر 559121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.