روند خنثی گریبان‌گیر بازار سرمایه

روند مثبت ۱۴۹ نماد در بورس و ۱۰۹ نماد در فرابورس و افت ۷۸۰ واحدی شاخص کل بیانگر وجود شرایط ابهام در بازار سرمایه است، ارزش معاملات بورس در محدوده سه هزار میلیارد تومان بود که نشان دهنده عدم ورود و خروج پول هوشمند به بازار سرمایه است، در انتهای بازار بازگشایی بد نماد شستا بر روند بازار موثر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بازار بورس تهران با کاهش ۷۸۰ واحدی به سطح یک میلیون ۲۸۱ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد ۲۰۸ واحدی در سطح ۳۳۴ هزار ۱۵۶ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار کاهش ۰.۰۶ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۰۶ درصدی را نسبت به روز کاری گذشته تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۴۹

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۲۰

روند خنثی گریبان‌گیر بازار سرمایه

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۳۱ واحدی به سطح ۱۷ هزار ۶۴۲ واحد رسید و نسبت به روز گذشته کاهش ۰.۱۸ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۰۹

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۱۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۳ هزار ۹۳۶ و ۲۷ هزار ۱۱ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد ۷۱۷ و دو میلیارد ۲۵۱ میلیون برگه سهم بود.

شاخص‌ها

روند خنثی گریبان‌گیر بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

روند خنثی گریبان‌گیر بازار سرمایه

حمایت: یک میلیون ۲۸۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد

پیش بینی: رفتار نوسانی بین دو سطح فوق

رونمایی از طرح جدید عرضه خودرو در بورس کالا

طرح عرضه خودرو در بورس کالا که مدتی به فراموشی سپرده شده بود، حالا دوباره به نوعی احیا شده و گویا دولت نیز آن را به عنوان جایگزینی برای سیاست قیمت‌گذاری دستوری پذیرفته است. با عرضه خودرو در بورس کالا، در عین حال که قیمت‌گذاری دستوری کنار گذاشته خواهد شد، آزادسازی رسمی قیمت نیز که شهروندان حساسیت زیادی روی آن دارند و دولت هم ریسک اجتماعی‌اش را نمی‌پذیرد، به نوعی اتفاق نخواهد افتاد. دو اتفاق بسیار مهم رخ خواهد داد؛ یکی اینکه خودروسازان از مسیر زیان‌دهی خارج می‌شوند و دیگر اینکه قیمت خودرو به سمت تک نرخی شدن خواهد رفت.

سامانه برخط بازار متشکل ارزی راه اندازی شد

امیر هامونی، مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: با راه اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی به مرور بازار غیر رسمی ارز از بین خواهد رفت و نیاز کشور به اسکناس در بازار واقعی پوشش داده می‌شود.

نماد سرخابی‌ها در فرابورس درج شد

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی از درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس خبر داد و گفت: گشایش نماد دو باشگاه ۱۵ اسفند مصادف با سوم شعبان و روز میلاد امام حسین علیه‌السلام خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز دو گام دیگر از مراحل واگذاری سرخابی‌ها برداشته شد، افزود: در ابتدا هیأت واگذاری با حضور سه وزیر اقتصاد، دادگستری و ورزش به اتفاق آرا، افزایش سرمایه حدود ١٠ درصدی این دو باشگاه را تصویب کرد و سپس نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس درج شد. عملاً با درج آگهی پذیره نویسی افزایش سرمایه دو باشگاه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم دولت، همه مردم در این مرحله می‌توانند، در روز گشایش نماد دو باشگاه که ۱۵ اسفند مصادف با سوم شعبان و روز میلاد امام حسین (ع) خواهد بود، سهامدار این باشگاه‌ها شوند.

مهمترین بخش‌های گفت و گوی فدایی مدیرعامل فرابورس با شبکه خبر در خصوص عرضه سرخابی‌ها

مدارک مورد نیاز طبق دستورالعمل عرضه و پذیرش اوراق بهادار به فرابورس ایران ارسال شده است. شرایط مورد درخواست هیأت مدیره فرابورس نیز احراز شده و درج ۲ باشگاه در بازار پایه انجام شد. انتخاب بازار پایه نارنجی بر اساس دستورالعمل بوده است. مسئله انتقال ورزشگاه‌ها و برند باشگاه‌ها با نامه وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان خصوصی‌سازی به معاون اول رئیس جمهوری برطرف شده است. طبق تعهدی که طی فرایند ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ شده دولت متقبل بدهی‌ها اعم از مالیاتی و دیگر بدهی‌ها است که مربوط به تاریخ قبل از عرضه است.

حجم تأمین مالی برق حرارتی از بورس انرژی اعلام شد

مدیرکل دفتر بودجه و تأمین منابع شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: با توجه به محدودیت‌های حاکم بر منابع داخلی شرکت به‌دلیل شرایط اقتصادی کشور و همچنین اقتصاد نامتوازن صنعت برق، امکان تسریع در پیشبرد پروژه‌های حیاتی برای عبور از پیک سال ۱۴۰۱ مقدور نبوده است، بدین منظور برای رفع محدودیت‌های یادشده از طریق تنوع بخشی به روش‌های تأمین منابع مالی شرکت با استفاده از ابزارهای مالی رایج در بازار سرمایه برای تقویت منابع داخلی شرکت اقدام شده است. در همین رابطه اوراق سلف موازی استاندارد برق به پشتوانه دارایی برق نیروگاه‌های دارای قرارداد ECA با شرکت برق حرارتی به ارزش ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس انرژی ایران مورد پذیرش قرار گرفت. این اوراق در دو نماد سحرا ۰۲۳ و سحرا ۰۲۴ و با حجم کل عرضه اولیه به میزان ۵۱۰۴۱۰۵ قرارداد ارائه شده و معاملات ثانویه آن ۱۰ روز پس از پایان دوره عرضه اولیه شروع خواهد شد. حداقل تعهد روزانه معاملات بازارگردانی این اوراق به میزان پنج درصد حجم کل اوراق است.

هشدار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به وراث متوفیان سهام عدالت

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای به وراث متوفیان سهام عدالت هشدار داد که به اخبار غیر رسمی و اظهارنظرهای غیر کارشناسی توجه نکنند. در این اطلاعیه آمده است: متأسفانه در روزهای اخیر برخی افراد بدون صلاحیت، با اظهار نظرهای غیرکارشناسی و ارائه اطلاعات غلط، وراث متوفیان سهام عدالت را دچار سردرگمی کرده‌اند. این در حالی است که شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان متولی انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث، در هفته‌های گذشته رسماً اعلام کرده است که این شرکت در حال طراحی سامانه‌ای و همکاری با دستگاه‌های ذیصلاح برای انجام فرایندهای این انتقال به صورت الکترونیکی است و وراث متوفیان سهام عدالت باید منتظر اطلاعیه‌های رسمی این شرکت باشند.

اخبار شرکت‌ها

رشد ۵۲ درصدی درآمد فسرب در سال جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل

شرکت در بهمن ۱,۱۵۴ تن تولید داشته است. میانگین تولید ماهانه سال ۹۹ و ۹ ماهه ۱۴۰۰ نیز به ترتیب ۱,۲۴۹ ۱,۳۹۸ تن است. فسرب مانند سایر شرکت‌های سرب و روی فروش منظمی ندارد. در بهمن ۶۸۱ تن شمش سرب و روی فروخته و مجموع فروش ۱۰ ماهه امسال به ۱۰,۷۴۲ تن رسیده است. فروش سال ۹۹، ۱۰,۷۶۲ تن بوده است. موجودی انبار شمش روی و سرب شرکت در پایان بهمن ماه به ترتیب در حدود ۹۹۵ و ۷۲۵ تن می‌باشد.در بهمن ۲۲ میلیارد تومان فروش گزارش شد. سال ۹۹ شرکت ۴۹۱ میلیارد تومان فروش داشته و تاکنون در سال جاری ۵۶۰ میلیارد تومان فروش به ثبت رسانده است. نرخ شمش سرب در بهمن ۶۲۴,۸۵۱ ریال و دردی ۶۳۴,۴۶۰ ریال گزارش شده است.

بازگشایی شستا

روند خنثی گریبان‌گیر بازار سرمایه

رخدادهای بازارجهانی

روی در بالاترین سطح قیمتی ١۶ سال اخیر

قیمت جهانی روی روزگ ذشته به روند صعودی خود ادامه داد و به بالاترین سطح ١۶ ساله رسید! تولید کنسانتره روی چین در ماه ژانویه به ١۶۶ هزار تن رسیده که افت ١٢.٨ درصد سالانه و ١٢.١۴ درصد ماه به ماه دارد.

رشد قیمت انرژی شرایط را برای کاهش بیشتر تولید روی در اروپا فراهم آورده و این موضوع محرک قیمت روی جهانی است. انبارهای روی چین در حال تخلیه به سمت بنادر اروپایی است که با توجه به رشد هزینه‌های حمل دریایی عامل رشد قیمت روی جهانی است. صادرات روی روسیه محدود بوده و این کشور در عمل واردکننده روی از نظر بنیادی است. لذا تنش در بازار بیشتر به انرژی و حمل دریایی و سایر ریسک‌های مرتبط با روسیه برمی‌گردد تا موضوع تأمین از این کشور

پرواز قیمت نفت

روند خنثی گریبان‌گیر بازار سرمایه

روند خنثی گریبان‌گیر بازار سرمایه

نقشه بازار بورس

روند خنثی گریبان‌گیر بازار سرمایه

روند خنثی گریبان‌گیر بازار سرمایه

کد خبر 559043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.