نحوه خرید سهام پرسپولیس و استقلال+ جزییات

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: در مرحله اول معادل ۵۰ درصد سرمایه ثبت شده هر یک از دو باشگاه که حدود ۳۵۰ میلیارد تومان می‌شود را مردم و هواداران می‌توانند از طریق مشارکت در افزایش سرمایه سرخابی‌ها خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین قربان‌زاده با تأیید اینکه دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس موسوم به سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس درج شدند، اظهار کرد: روز ۱۵ اسفند امسال کسانی که کد بورسی دارند می‌توانند از طریق فرابورس ایران در افزایش سرمایه این دو باشگاه در قالب خرید حق تقدم سهام مشارکت کنند.

وی افزود: در مرحله اول معادل ۵۰ درصد سرمایه ثبت شده هر یک از دو باشگاه که حدود ۳۵۰ میلیارد تومان می‌شود را مردم و هواداران می‌توانند از طریق مشارکت در افزایش سرمایه سرخابی‌ها خریداری کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: همه کسانی که کد معاملاتی دارند اعم از افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند در پذیره‌نویسی و خرید حق تقدم سهام دو باشگاه سرخابی‌ها مشارکت کنند.

قربانزاده افزود: افزایش سرمایه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق سلب حق تقدم صورت می‌گیرد. به این معنا که منابع به دست آمده از این طریق طبق قوانین بازار در خود دو شرکت استفاده می‌شود و صرف افزایش سرمایه خواهد شد.

مردم می‌توانند ۱۵ اسفند سهامدار سرخابی‌ها شوند

حسین قربان‌زاده با بیان اینکه دو گام دیگر از مراحل واگذاری سرخابی‌ها برداشته شد، توضیح داد: ابتدا هیأت واگذاری با حضور سه وزیر اقتصاد، دادگستری و ورزش به اتفاق آرا افزایش سرمایه حدود ۱۰ درصدی این دو باشگاه را تصویب کرد و سپس نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس درج شد.

براساس اطلاعیه فرابورس، نماد این دو باشگاه که ۹ روز قبل نزد سازمان بورس ثبت شده بود در گروه فعالیت‌های ورزشی در بازار پایه و تابلو نارنجی فرابورس درج شد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: با درج آگهی پذیره‌نویسی افزایش سرمایه دو باشگاه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم دولت همه مردم در این مرحله می‌توانند در روز گشایش نماد دو باشگاه در روز ۱۵ اسفند مصادف با سوم شعبان و روز میلاد امام حسین (ع) سهامدار این دو باشگاه شوند.

کد خبر 559027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.