آغاز بارش در نیمه‌غربی و جنوبی استان از فردا/پیش‌بینی آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز بارش برف و باران در نیمه غربی و جنوبی استان از بعدازظهر فردا خبر داد و گفت: شدت بارش‌ها بیشتر در نیمه غربی و جنوب استان خواهد بود که می‌تواند منجربه آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای و وقوع گرد و خاک در نیمه شرقی شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار در امروز و نفوذ سامانه بارشی از فردا به استان است و آسمان امروز در اکثر مناطق استان به شکل صاف، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از غرب در ساعت‌های بعدازظهر فردا، ادامه داد: با ورود این سامانه بارش برف و باران در نیمه غربی آغاز می‌شود و تا روز جمعه نیز در سطح استان ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بارش در نیمه غربی و جنوبی استان را شدیدتر دانست و گفت: فعالیت این سامانه می‌تواند منجربه آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای شود؛ همچنین وزش باد طی روز جمعه در سطح استان شدید و در نیمه شرقی احتمال وقوع گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی از افزایش دو تا سه درجه‌ای کمینه دمای هوا در اکثر مناطق استان خبر داد و افزود: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ و کمینه صبح فردا نیز به هشت درجه بالای صفر می‌رسد، سردترین نقطه استان بوئین‌ومیاندشت با منفی دو درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقطه استان نیز خوروبیابانک با ۲۴ درجه بالای صفر است.

آقایی با اشاره به بارش‌های پراکنده در روز جمعه برای کلان‌شهر اصفهان، ادامه داد: اختلال در تردد بیشتر مربوط به جاده‌های مواصلاتی با استان‌های غربی و جنوبی خواهد بود چون بارش‌ها بیشتر در این منطقه است و وزش باد زیاد، ممکن است باعث اختلال در تردد و کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها شود.

کد خبر 558947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.