تجهیز مسیر ارگ جهان‌نما تا سه‌راه طیب و چهارراه تختی به مبلمان شهری

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه با درنظرگرفتن مؤلفه‌های شهر دوستدار سالمند برای تسهیل حضور سالمندان در فضاهای شهری، از ارگ جهان‌نما تا سه‌راه طیب و چهارراه تختی به مبلمان شهری مجهز خواهد شد. این طرح با نصب ۱۲۰نیمکت، ۲۰سطل‌زباله و ۱۵نیمکت خاص در حال اجرا است.

میثم بکتاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه مبلمان از مهم‌ترین اجزای محیط شهری است که نقش مهمی در ارتقای کیفیت محیطی و افزایش میزان رضایت‌مندی شهروندان دارد و توجه نکردن به ویژگی‌های عناصر شهری ازجمله مبلمان، موجب اغتشاش بصری می‌شود، شهرداری منطقه یک با درنظرگرفتن مؤلفه‌های شهر دوستدار سالمند برای تسهیل حضور سالمندان در فضاهای شهری، از ارگ جهان‌نما تا سه‌راه طیب و چهارراه تختی را به مبلمان شهری مجهز خواهد کرد.

وی در رابطه با تجهیز ارگ جهان‌نما تا چهارراه تختی به مبلمان شهری، ادامه داد: این طرح با نصب ۱۲۰ نیمکت، ۲۰ سطل‌زباله و ۱۵ نیمکت خاص در حال اجرا است و تا نوروز تکمیل می‌شود تا شهروندان در ایام نوروز بتوانند از این نوع فضاها به عنوان پاتوق‌های شهری استفاده کنند.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: جانمایی پاتوق شهری و خصوصیات و ویژگی‌های آن باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را بپذیرند؛ به عنوان مثال پاتوق باید حتماً در مکانی از شهر باشد که از نظر دسترسی و فضای همگانی مورد قبول شهروندان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور بیماران و همراهان برای مراجعه به مطب پزشکان در خیابان شمس‌آبادی، استفاده از فضاهای مکث شهری و با درنظرگرفتن مؤلفه‌های شهر دوستدار کودک، امیدواریم بتوانیم فضای سبز و پارک‌ها را برای انواع اقشار جامعه مجهز کنیم.

بکتاشیان ادامه داد: با توجه به وجود بافت تاریخی و گردشگری و مادی‌ها در منطقه یک، در نظر داریم فضاهای اطراف مادی‌ها و محورهای تاریخی را نیز به مبلمان شهری تجهیز کنیم تا فضای مناسبی برای شهروندان و گردشگران اصفهان فراهم شود.

کد خبر 558945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.