۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
تماشای «لمس فصل» در گالری گذار

نمایشگاهی از آثار چاپ دستیِ «لادن ذوالفقاری» شامل چاپ فلز و کالکوگرافی با عنوان «لمس فصل» در گالری گذار برگزارشده است.

لادن ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: انتخاب عنوان «لمس فصل» برای این نمایشگاه چاپ، به زمان خلق این آثار ارتباط دارد و به سال‌ها و فصل‌های مختلف زندگی، طبیعت و محیط اطراف اشاره دارد؛ به بیان دیگر، جهان مانند فرد ناظری است که با اطراف خود در تعامل است و از آنجایی‌که بیشتر این آثار از عنصری اصلی برخوردارند حس لامسه و همچنین لمس به لحاظ بینایی می‌تواند در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک فضای مفهومی را ایجاد کند.

وی افزود: آثار ارائه شده در نمایشگاه «لمس فصل» با تکنیک چاپ دستی و چاپ گود «اینتالیو» از جمله چاپ فلز و کالکوگرافی (حکاکی روی فلز) خلق شده‌اند، اما نکته قابل‌توجه این است که در این نمایشگاه اکثراً به تک ادیشن یا تک نسخه‌ها اشاره شده که می‌تواند نمونه‌های تجربی متفاوتی باشد؛ ضمن این‌که در آن‌ها از رنگ‌های مختلفی استفاده شده است؛ چراکه انتظار می‌رود در چاپ دستی از یک اثر، نسخه‌های متفاوتی وجود داشته باشد، اما در تک ادیشن‌ها می‌تواند احساس‌های جداگانه‌ای شکل بگیرد.

تماشای «لمس فصل» در گالری گذار

این هنرمند با بیان این که «لمس فصل» در گالری گذار، اولین نمایشگاه انفرادی او است، گفت: من تاکنون در نمایشگاه‌های گروهی بسیاری شرکت کردم که برخی از آثار نمایشگاه «لمس فصل» مانند چاپ فلزها نیز در زمان برپایی نمایشگاه‌های گروهی ارائه شده‌اند.

ذوالفقاری اظهار کرد: فضاها و موضوع آثار در نمایشگاه «لمس فصل»، برخورد انسان با محیط اطراف خود و فضای طبیعی است، از این‌رو در خلق این آثار، تمرکز اصلی بر تکنیک بوده است تا بتوانم احساس خود را منتقل کنم.

وی با بیان این‌که تعداد ۵۰ اثر در نمایشگاه «لمس فصل» ارائه شده است که بین سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ خلق شده‌اند، افزود: هدف من از برگزاری نمایشگاه «لمس فصل» این بود که آثار مربوط به دوران فعالیت خود در زمینه چاپ دستی و چاپ گود را گردآوری کنم و بتوانم از نمایشگاه‌های گروهی جدا شده و به سمت برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی پیش بروم.

تماشای «لمس فصل» در گالری گذار

به گزارش ایمنا، در بیانیه این نمایشگاه نیز آمده است که «چاپ هنری نتیجه عملکردی است که از طریق آن تصویر به‌واسطه کلیشه‌های چاپی روی صفحات دیگری منتقل و تکثیر می‌شدند. در چاپ دستی عموماً انتظار می‌رود نسخه‌های متعدد همسان به وجود آید، اما بیشتر تلاش بر مطالعه تجربی نمایشگاه تک ادیشن است. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار چاپ دستی و هنری با شیوه‌های کالکوگرافی و کولاگراف که روایتی تجسمی با عنوان «لمس فصل» است که از آثار دو مجموعه با جستارهای تصویری و موضوعیِ متنوع درباره مشاهده جهان از نگاهی شخصی و ترجمان آن در امکانات تجسمی و تصویری چاپ‌های دستی شکل‌گرفته است.

تماشای «لمس فصل» در گالری گذار

لادن ذوالفقاری متولد سال ۱۳۶۶ در اصفهان است که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته نقاشی دانشگاه تهران تحصیل کرده و به تدریس در دانشگاه سپهر اصفهان مشغول است. برگزاری نمایشگاه گروهی چاپ دستی گالری ورد در آذر ۱۴۰۰، نمایشگاه گروهی چاپ دستی گالری نووان در آذر ۱۴۰۰، نمایشگاه گروهی چاپ دستی سالانه ساتین گالری صبا در آبان ۱۴۰۰، نمایشگاه گروهی چاپ دستی گالری تبادل چاپ دستی گالری لاله در سال ۱۳۹۹، اولین دوسالانه بین‌المللی چاپ دستی دانشگاه هنر آرژانتین به سال ۲۰۱۹، نمایشگاه گروهی چاپ دستی گالری هان در سال ۱۳۹۸، نمایشگاه بین‌المللی چاپ دستی میراث فرهنگی استانبول ترکیه در سال ۲۰۱۸، نمایشگاه بین‌المللی مینی پرینت برلین در سال ۲۰۱۸ و ششمین سه سالانه چاپ دستی مینی پرینت توکیو در سال ۲۰۱۸ از جمله فعالیت‌های این هنرمند است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «لمس فصل» می‌توانند تا شانزدهم اسفندماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰:۳۰ به گالری گذار، واقع در اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوچه سنگتراش‌های غربی، روبه‌روی بن‌بست لاله، پلاک ۱۵ مراجعه کنند.

کد خبر 558876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.