عصرانه خبری شهرهای ایران در نهم اسفندماه

در این بسته خبری از تولید ۵۵ هزار تن زباله در شهرها و روستاها تا کاشت سه میلیون نشا گل در ملایر و آمادگی شهرداری ساری در استقبال از نوروز را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

تولید روزانه ۵۵ هزار تن زباله در شهرها و روستاها

سید حبیب راضی، مدیرکل دفتر محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: روزانه ۴۵ هزار تن زباله در مناطق شهری و ۱۰ هزار تن در مناطق روستایی تولید می‌شود و متوسط سرانه تولید زباله هر نفر در شهر ۷۶۰ گرم و در روستاها ۴۸۵ گرم است.

رفع ۳۰ مورد آب‌گرفتگی در شیروان

یونس حاجی‌زاده، معاون خدمات شهری شهرداری شیروان گفت: در پی بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ مورد آب‌گرفتگی معابر سطح شهر بازگشایی و برطرف شد و هیچ گونه خسارتی به اماکن عمومی یا تجاری وارد نشد.

ابلاغ طرح تفصیلی کاشان پس از ۵ سال انتظار

حسن بخشنده‌امنیه، شهردار کاشان از ابلاغ طرح تفصیلی این شهر با تأیید کمیسیون ماده پنج استان اصفهان خبر داد و گفت: مهیا شدن زمینه ابلاغ این طرح با گذشت پنج سال از زمان تصویب آن، پس از شکل‌گیری مدیریت منسجم و هماهنگ در شهر محقق شده است.

احداث تقاطع غیرهمسطح و تکمیل زیرساخت گردشگری، نیاز مهم گنبدکاووس

سیدعلی اصغر موسوی، گنبدکاووس گفت: ایجاد برخی زیرساخت‌های شهری از جمله حفر و احداث کانال‌های زیرزمینی برای دفع و هدایت آب‌های سطحی، احداث چهار تقاطع غیر همسطح و توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله نیازهای مهم این شهر برای کاهش مشکلات شهروندان است.

ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش شهر سنندج

تورج سلطنت پوری‌، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سنندج گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده چهار نقطه از سطح شهر برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش تعیین و آماده‌سازی شده است.

پرداخت ۲۳ میلیارد تومان بدهی شهرداری طی چهار ماه

سید محمد تقوی، شهردار دامغان با اشاره به فعالیت چهار ماهه خود در مدیریت شهری دامغان گفت: در این بازه چهار ماهه حدود ۲۳ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری دامغان را پرداخت کردیم.

استقبال شهرداری ملایر از بهار با کاشت ۳ میلیون نشاء گل

مجید فرجی، شهردار ملایر از کاشت تعداد سه میلیون نشاء گل بنفشه و همیشه بهار، ۱۵ هزار گلدان گل شبو، کاشت پنج هزار درخت و درختچه در سطح شهر و نصب پنج هزار متر ریسه نورانی، در طرح استقبال از بهار خبر داد.

اجرای طرح تأمین روشنایی بلوار آرامستان قزوین

سعید عظیمی‌صدر، رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین، از شروع طرح تأمین روشنایی و نصب ۱۷ پایه چراغ روشنایی در بلوار اصلی آرامستان بهشت کوثر خبر داد.

آمادگی شهرداری ساری در استقبال از نوروز

حسن کلانتری، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق شهردار مرکز استان اظهار کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر نه تنها در ایام نوروز بلکه در تابستان و سایر ایام تعطیل سال هم فعال بوده و باید از آمادگی لازم برای پذیرایی از مهمانان برخوردار باشند.

کد خبر 558695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.