رشد ۷۰درصدی ترانزیت کالاهای خارجی از ایران تا پایان بهمن‌ماه

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به‌منظور توسعه تبادلات تجاری و بازرگانی فردا _پنجشنبه دوازدهم اسفندماه_ به ایروان (پایتخت ارمنستان) سفر می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، به این منظور و طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران، هیئت تجاری متشکل از شرکت‌هایی از حوزه‌های لوازم‌خانگی، پوشاک، دارو، آبزیان و شیلات، صنایع غذایی، مبلمان، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات پزشکی وارد ایروان شدند.

در همین راستا و به‌منظور معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ارمنستان، جلسه‌ای با حضور سفیر ایران، رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان و مدیرکل دفتر حوزه ریاست سازمان تجارت ایران و چند نفر از همکاران سازمان و سفارتخانه در سفارت ایران در ایروان برگزار شد.

در این جلسه «عباس ظهوری» سفیر ایران در ایروان، ظرفیت‌های بالقوه بازارهای ارمنستان، الزامات ورود به بازار و ساختار بازار این کشور را تشریح کرد و اظهار داشت: فرصت عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حضور ۹ میلیون ارمنی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، فرصت بسیار خوبی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی به سایر کشورها پدید آورده است.

وی افزود: تجار ما در ارمنستان با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو هستند و امیدواریم این مشکلات با تلاش‌هایی که در دولت انجام می‌شود، به حداقل برسد.

«اکبر گداری» رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان با بیان اینکه در سال ۲۰۲۱ صادرات ایران به این کشور با رشد ۳۸ درصدی به رقم ۴۲۸ میلیون دلار رسید، تصریح‌کرد: در سال گذشته کالاهای صادراتی ایران به ارمنستان شامل سوخت و مواد سوختی، مواد پتروشیمی، سیمان و مصالح ساختمانی بوده است که این ترکیب درحال‌حاضر در حال تغییر است و مواردی مانند کالاهای صنعتی، کشاورزی، ماشین‌آلات کشاورزی، موادی با ارزش افزوده بالا، کالاهای دانش‌بنیان مانند رنگ، آسانسور، خدمات فنی و مهندسی به سبد کالاهای صادراتی به این کشور افزوده شده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش رشد صادرات می‌تواند به رقم ۷۰۰ میلیون دلار برسد، تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، هیئت تجاری پس از ورود به ارمنستان از مراکز فروشگاه‌های زنجیره‌ای این کشور بازدید خواهد کرد و جلسه‌ای نیز با رئیس اتاق بازرگانی ارمنستان و تعدادی از تجار منتخب اتاق در محل اتاق بازرگانی ارمنستان برگزار خواهد شد که امیدواریم دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد.

کد خبر 558642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.