کاشت و محافظت مردمی از درختان، راهبرد سازمان پارک‌ها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: راهبرد این سازمان، کاشت درخت به نام شهروندان همراه با پایش و محافظت دائمی آنها در "باغ خاطره‌های ۲ ناژوان" و محلات منتخب است.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تجربه موفق کاشت و نگهداری مردمی درخت در بسیاری از کشورها و باغ خاطره‌های ۱ ناژوان در سال گذشته، اظهار کرد: با آماده‌سازی "باغ خاطره‌های ۲ ناژوان" در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع، درختان پلاک‌دار به شهروندان متقاضی تحویل داده می‌شود تا در این باغ بکارند، البته شهروندان متعهد می‌شوند که به صورت هفتگی از درخت کاشته شده، مراقبت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی، کمبود آب و مستقر نشدن حجم زیاد درختان کاشته شده در روز درختکاری، پویش درخت‌بانی به جای درختکاری را در نظر گرفتیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این‌که امسال در روز درختکاری درخت به صورت عمومی توزیع نمی‌شود، افزود: هدف از پویش درخت‌بانی محافظت از درختان کاشته شده به ویژه درختان کهنسال شهر است.

وی تاکید کرد: در پویش درخت‌بانی ضمن ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان برای محافظت از درختان از طریق محتواهایی در فضای مجازی، از آنان خواسته می‌شود که در صورت مشاهده هرگونه آسیب به درختان با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند تا عوامل سازمان پارک‌ها مانع از این اقدامات شوند.

عرفان‌منش ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، در حیاط منزل خانواده‌های شهدای شهر اصفهان که امکان کاشت درخت وجود دارد، این اقدام پسندیده انجام شود.

کد خبر 558617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.