کلاهبرداری اینترنتی به بهانه حراج آخر فصل

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: مجرمان سایبری با تبلیغ کالاهای ارزان‌قیمت و طرح‌های وسوسه‌انگیز فروش کالاها، قصد تطمیع شهروندان را داشتند و به این بهانه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجرمان سایبری با تبلیغ کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه‌انگیز فروش پوشاک، کیف، کفش و سایر کالاها قصد تطمیع شهروندان را داشتند و به این بهانه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی، اعتماد خریدار را جلب می‌کنند و از وی می‌خواهند بخشی از پول کالای سفارش داده شده خود را پرداخت و مابقی را پس از دریافت کالا واریز کند و معمولاً پس از واریز وجوه، هیچ‌گونه کالایی دریافت نمی‌کند، شخصی پاسخگو نیست یا کالای تحویلی به آن‌ها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به دیگر ترفند این مجرمان سایبری، ادامه داد: در راستای تبلیغات مجرمان سایبری به بهانه حراج آخر فصل، شاهد ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک‌ها یا شبکه‌های اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان حساب آن‌ها خالی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود فریب آگهی‌های منتشر شده فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها با وعده‌هایی ازجمله حراج آخر فصل، تخفیف ویژه، قیمت‌های باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین دارند حتماً از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید خود را انجام دهند؛ زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین هستند.

کد خبر 558424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.