از دوئل مرگبار پلیس و سارق مسلح تا بازداشت سارق آثار هنری در فضای مجازی

دوئل مرگبار پلیس و سارق مسلح در تهران، قاتل دو محیط‌بان زنجانی در یک قدمی چوبه دار، صحنه‌سازی عجیب زنی برای انتقام از شوهرش، دستگیری قاتل نوجوان ۱۷ ساله، کشف محموله تریاک در بار خیار، بازداشت سارق آثار هنری در فضای مجازی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، ظهر پنجشنبه گذشته مأموران پلیس در یکی از مناطق تهران متوجه مردی جوان شدند که یک گونی روی دوشش انداخته بود و با دیدن مأموران تلاش کرد خود را مخفی کند. همین موجب ظن مأموران شد و آنها به تعقیب او پرداختند و دستور ایست دادند اما وی حاضر به توقف نمی‌شد. او می‌دوید و مأموران پلیس هم ابتدا با موتور و بعد با پای پیاده به‌دنبال مرد مرموز رفتند.

وی وقتی متوجه شد پلیس دست از تعقیب برنمی‌دارد کیسه‌ای که همراهش بود را به داخل مغازه‌ای انداخت و به فرار خود ادامه داد. ناگهان مرد مرموز سلاحی از جیب کاپشنش بیرون آورد و به سمت مأموران گرفت تا دیگر به تعقیبش نپردازند اما مأموران همچنان به‌دنبال راهی بودند تا متهم مسلح را گیر بیندازند که در همین لحظه مرد مسلح شروع به تیراندازی کرد.

خوشبختانه با عکس‌العمل سریع مأموران گلوله‌ها به آنها اصابت نکرد و آنها وقتی دیدند تلاش برای متوقف کردن مجرم مسلح بی‌فایده است و با وجود اخطار و چندین بار فرمان ایست و شلیک تیر هوایی او حاضر به تسلیم‌شدن نیست، به سمت او تیراندازی کردند که یکی از گلوله‌ها به او اصابت کرد و منجر به مرگش شد.

در این شرایط گزارش این حادثه مرگبار به قاضی محمد تقی شعبانی بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این‌باره را صادر کرد. مأموران در بازرسی از کیسه‌ای که مجرم مسلح به داخل مغازه پرتاب کرده بود تعداد زیادی شیرآلات کشف کردند که نشان می‌داد سرقتی است.

در بازرسی از متهم که حدوداً ۳۵ ساله به‌نظر می‌رسید هیچ‌گونه مدارک هویتی کشف نشد و در این شرایط بازپرس دستور داد تا جسد او به پزشکی قانونی انتقال یابد و تلاش مأموران برای شناسایی هویت وی و کشف جرایمی که مرد مسلح مرتکب شده آغاز شده است. از سوی دیگر با انجام بررسی‌های اولیه تیم جنایی معلوم شد که مأموران در این حادثه قانون به‌کارگیری سلاح را به‌صورت کامل رعایت کرده‌اند.

قاتل دو محیط‌بان زنجانی در یک قدمی چوبه دار

عصر ۱۶ فروردین امسال دو محیط‌بان زنجانی به نام‌های مهدی مجلل و میکائیل هاشمی در منطقه حفاظت‌شده مشغول گشت‌زنی بودند که با یک خودروی نیسان با دو سرنشین روبه‌رو شدند. آنها شکارچی غیرمجاز بودند و محیط‌بانان دستور ایست دادند اما شکارچیان فرار کردند و همین شروع عملیات تعقیب و گریز بود.

محیط‌بانان با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح ابتدا چند تیر هوایی شلیک کردند و در ادامه تصمیم گرفتند لاستیک خودروی قاچاقچیان را هدف بگیرند. در یک جاده فرعی تیر آنها به لاستیک نیسان قاچاقچیان اصابت و آن را متوقف کرد. دو محیط‌بان از خودرو پیاده شده و قصد داشتند دو شکارچی غیرمجاز را دستگیر کنند اما آنها وارد درگیری فیزیکی شدند و یکی از شکارچیان که هیکل ورزیده‌ای داشت ناگهان یکی از محیط‌بانان را بر زمین انداخت و توانست سلاح او را بگیرد.

او در چشم برهم‌زدنی اسلحه محیط‌بان را مسلح کرده و با آن شروع به تیراندازی رگباری کرد. زمانی که این اتفاق رخ داد هوا در حال تاریک شدن بود و هیچ‌کس از آنچه بر سر محیط‌بانان آمده بود اطلاعی نداشت. هر دوی آنها بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیده و به تماس‌هایی که از سوی همکاران‌شان گرفته می‌شد پاسخ نمی‌دادند. در این شرایط بود که جست‌وجوها برای یافتن آنها آغاز و صبح روز بعد پیکرهای دو محیط‌بان در همان محلی که هدف گلوله قرار گرفته بودند، پیدا شد.

به‌دنبال این اتفاق، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت شروع شد. تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی زنجان با استفاده از سرنخ‌هایی که در محل حادثه وجود داشت، موفق شدند نخستین شکارچی را در زنجان دستگیر کنند. او در بازجویی‌های اولیه به درگیری با محیط‌بانان اعتراف کرد و گفت همدست دیگرش به شهرستان میانه گریخته است. چند ساعت پس از دستگیری نخستین متهم، همدست او نیز به دام پلیس افتاد.

این در حالی بود که در مخفیگاه متهمان مقداری لاشه آهوی در حال انقراض و سه قبضه سلاح شکاری کشف شد. عامل اصلی این جنایت در جریان بازجویی‌ها به شلیک به‌سوی محیط‌بانان اعتراف کرد و پس از بازسازی صحنه قتل، پرونده او با صدور کیفرخواست به اتهام دو فقره قتل عمدی به دادگاه کیفری فرستاده شد. او در دادگاه به دو بار قصاص محکوم شد و این حکم با اعتراض متهم به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد.

با گذشت کمتر از یک سال از این حادثه هولناک، قضات دیوان پس از بررسی دقیق پرونده حکم صادر شده از سوی دادگاه را تأیید کردند و به این ترتیب مرد جنایتکار در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. براساس این گزارش شهید میکائیل هاشمی متولد ۱۳۵۸ بود و بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت داشت و همچنین شهید مهدی مجلل متولد ۱۳۶۶ و از هفت سال قبل در محیط‌زیست مشغول به‌کار شده بود.

صحنه‌سازی عجیب زنی برای انتقام از شوهرش

شامگاه جمعه، ششم اسفندماه به پلیس پایتخت خبر رسید که خودرویی به داخل دره‌ای در حوالی روستای وردیج سقوط کرده و آتش گرفته است. تیمی از مأموران راهی آنجا شدند و با رساندن خود به اعماق دره، آتش را خاموش کردند. خودروی مورد نظر یک پژو ۴۰۵ بود، اما عجیب اینکه هیچ‌کس داخل ماشین نبود. مأموران به تصور اینکه شاید راننده خودرو به اطراف پرتاب شده باشد به جست‌وجو در آن محدوده پرداختند و مقداری موی سوخته که متعلق به یک زن بود در نزدیکی خودرو پیدا کردند.

علاوه بر این تعدادی وسایل زنانه که در آتش‌سوزی سوخته بود نیز کشف شد. همه‌چیز از یک ماجرای جنایی حکایت داشت. به‌نظر می‌رسید که حادثه عمدی بوده و یک نفر با نقشه قبلی، ماشین را به دره پرتاب کرده، آن را به آتش کشیده و احتمالاً راننده آن که یک زن بوده را به قتل رسانده است.

ماجرا به قاضی محمد وهابی، بازپرس جنایی تهران اطلاع داده شد. وی به همراه گروهی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران راهی محل حادثه شدند. آنها چند ساعتی در آن محدوده به جست‌وجو پرداختند، اما جسدی پیدا نشد. در ادامه مأموران به استعلام شماره پلاک خودرو پرداختند و صاحب آن را که مردی به نام آرش بود، شناسایی کردند. آنطور که بررسی‌ها و تحقیقات میدانی نشان می‌داد آرش روز پنجشنبه با همسرش درگیر و ساعتی بعد، راهی اداره پلیس شده و گفته بود که همسرش گم شده است.

او مدعی شده بود که همسرش پس از درگیری خانه را ترک کرده و دیگر بازنگشته است. با مشخص شدن این موضوع دستور بازداشت آرش صادر شد چرا که احتمال می‌رفت همسرش را به قتل رسانده باشد. اما او اصرار داشت که بی‌گناه است و اطلاعی از سرنوشت همسرش ندارد.

وی اظهار کرد: من و همسرم از مدتی قبل دچار اختلافاتی شده بودیم و مدام جروبحث و درگیری داشتیم. روز پنجشنبه هم دعوایمان بر سر همان اختلافات بود که پس از آن همسرم به‌شدت عصبانی شد و خانه را ترک کرد. با خودم گفتم به‌زودی برمی‌گردد اما چند ساعت گذشت و خبری از او نشد. نگران شدم و به موبایلش زنگ زدم اما جواب نداد. به پارکینگ رفتم تا سوار بر خودرو دنبال او بروم اما اتومبیلم نبود. هیچ‌کس اطلاعی از همسرم نداشت. درحالی‌که به‌شدت نگران بودم راهی اداره پلیس شدم و ماجرای گم شدن او را اعلام کردم. تا اینکه ۲۴ ساعت بعد به من خبر دادند که ماشینم درحالی‌که آتش گرفته در دره پیدا شده است اما اثری از همسرم نیست.

مرد جوان در بازداشت پلیس بود و تحقیقات تیم جنایی برای یافتن سرنوشت زن گمشده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد او زنده است و به خانه پدر و مادرش در شهرستان رفته. در تحقیق از این زن بود که اسرار ماجرا فاش و مشخص شد که وی قصد انتقام‌جویی از شوهرش را داشته است.

وی اظهار کرد: روز حادثه پس از آنکه با همسرم درگیر شدم خانه را ترک کردم. تصمیم گرفته بودم که به زندگی‌ام پایان بدهم اما نمی‌دانستم چگونه. در حال رانندگی بودم که یکی از بستگانم به من زنگ زد. وقتی دید حالم خوب نیست با من قرار گذاشت. وی سوار ماشینم شد و وقتی شنید با شوهرم بحثم شده و می‌خواهم به زندگی‌ام پایان بدهم شروع کرد به نصیحت کردن من و حرف‌های امیدوارکننده زد.

از من خواست تا به‌خاطر فرزندم به خانه برگردم و با شوهرم آشتی کنم. وقتی دید آرام شده‌ام پیاده شد و رفت اما من هنوز پر بودم از کینه و خشم نسبت به شوهرم. در حال رانندگی بودم که متوجه شدم در حوالی روستای وردیج هستم. می‌خواستم از شوهرم انتقام بگیرم و او را تنبیه کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتم ماشین را به ته دره بفرستم و طوری صحنه‌سازی کنم که انگار جنایتی رخ داده تا شوهرم به دردسر بیفتند.

این سناریو را عملی کردم و بعد به خانه مادرم در شهرستان رفتم و از او خواستم به کسی در مورد اینکه آنجا هستم حرفی نزد. همه این کارها را کردم تا شوهرم به اتهام قتل بازداشت و تنبیه شود تا اینکه ۲۴ ساعت بعد دستم رو شد. با افشای این حقیقت، تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

دستگیری قاتل نوجوان ۱۷ ساله

سرهنگ نجم‌الدین مرادی فرمانده انتظامی شهرستان قرچک، اظهار کرد: طی اعلام مرکز پیام مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری در روستای داودآباد شهرستان قرچک بلافاصله مأموران پاسگاه داودآباد وارد عمل شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل مشخص شد جوانی ۲۶ ساله در پی نزاع و درگیری با یکی از دوستان ۱۷ ساله خود بر اثر ضربه چاقو به شدت مجروح شده که پس از انتقال به بیمارستان شهید ستاری قرچک علیرغم تلاش تیم پزشکی براثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان قرچک ادامه داد: کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی شهرستان قرچک با یک سری تحقیقات میدانی متهم را شناسایی و با کنترل نامحسوس محل‌های احتمالی ترددش او را در اقدامی ضربتی و در کمتر از یک ساعت ضارب را دستگیر کردند و متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف محموله تریاک در بار خیار

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی فاریاب شهرستان رودان در ادامه طرح مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد با سوداگران مرگ، شب گذشته حین کنترل محور و خودروهای عبوری محور رودان به بندرعباس به دو دستگاه کامیون حامل بار خیار سبز که به صورت همزمان وارد ایستگاه بازرسی شدند، مشکوک و جهت بررسی خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران، خودروها به داخل یگان انتقال و در بازرسی دقیق از خودروهای توقیفی ۵۲۵ کیلو و ۴۵۰ گرم مواد مخدر تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در خودروها جاساز شده بود کشف و در این رابطه ۳ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

دستگیری سارق آثار هنری در فضای مجازی

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار کرد: یکی از هنرمندان مطرح در کشور با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اشخاصی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار و فروش غیرمجاز مجموعه‌های هنری متعلق به وی کرده و موجب وارد شدن خسارات مادی و معنوی فراوانی به وی شده‌اند.

وی افزود: شاکی در ادامه گفت با اعلام تعداد زیادی از هنرجویانی که از مجموعه‌های آموزشی بنده استفاده می‌کنند متوجه شدم مجموعه‌های بنده در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاصی ناشناس با سوءاستفاده از نام بنده اقدام به فروش غیرمجاز این مجموعه‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه مشخص شد بیش از پنج صفحه اینستاگرامی با بیش از ۱۸۰ هزار نفر دنبال کننده در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعداد زیادی از مجموعه‌های مربوط به شاکی را با مبالغ ناچیزی در این صفحات به فروش می‌رسانند.

وی گفت: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا گرداننده این صفحات در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و با اقدامات فنی، اطلاعات هویتی و سکونتی متهم به دست آمد و پس از تشریفات قضائی مجرم در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۲۳ قانون حمایت از حقوق مؤلفان هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تادیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 558420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.