تمهیدات تاکسیرانی مشهد برای میزبانی از زائران نوروزی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از آماده‌باش تاکسیرانی این کلان‌شهر برای میزبانی از زائران نوروزی خبر داد و گفت: بعضی از اقدامات فرهنگی نیز در قالب شعارهای "همه خادم الرضاییم"، «میزبانی کریمانه» و "عهد جاودانه" با نصب برچسب روی تاکسی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد محبی در خصوص آمادگی این سازمان و تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: در شهر مشهد حدود ۱۲ هزار تاکسی فعال وجود دارد و این ناوگان برای ایام نوروز و ارائه خدمات شایسته به زائران و مجاوران بارگاه رضوی در آماده‌باش کامل خواهد بود.

وی با بیان این‌که رسالت سازمان تاکسیرانی، مدیریت و نظارت بر عملکرد و سامان‌دهی تاکسیرانان است، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات مناسب به زائران بارگاه رضوی در ایام نوروز و با توجه به اینکه بیشترین حجم مسافر در ورودی شهر و اطراف حرم مطهر رضوی است، در قالب آماده‌باش ناوگان، افزایش ناوگان تاکسیرانی در این مناطق را در دستورکار داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه شبکه بی‌سیمی این سازمان به‌صورت شبانه‌روزی و با نرخ‌های مصوب آماده ارائه خدمات به زائران و مجاوران خواهد بود، افزود: شاخص‌سازی ایستگاه‌های تاکسی با رنگ‌های ترافیکی و عملیات فضاآرایی و تنظیف کیوسک‌های تاکسی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه در راستای رسیدگی به شکایات شهروندان و زائران و همچنین محلی برای نگهداری اشیای جامانده در تاکسی، پایگاه مرکزی تاکسی‌رانی در میدان بیت‌المقدس ایجاد شده است، گفت: برای ارائه خدمات باکیفیت به مسافران، گشت‌های نظارتی این سازمان با ۲۰ گروه خودرویی شامل بازرسان، متصدیان و ناظران و سه گروه گشت موتوری و در مجموع با حضور ۱۰۰ مأمور نظارتی، در ایام عید تمام‌وقت مشغول به کار خواهند بود تا ظرفیت تاکسی‌های شهر را متناسب با تعداد مسافران، سامان‌دهی کنند.

محبی تصریح کرد: بعضی از اقدامات فرهنگی در قالب شعارهای "همه خادم الرضاییم"، «میزبانی کریمانه» و "عهد جاودانه" با نصب برچسب روی تاکسی‌ها انجام می‌شود، همچنین توزیع بسته‌های دستمال کاغذی، آفتاب‌گیر و محلول ضدعفونی‌کننده به تاکسی‌رانان ویژه ایام عید نوروز نیز انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات اولیه برای استقبال از بهار انجام شده است و از بیستم اسفندماه ناوگان تاکسیرانی در آماده‌باش کامل خواهد بود، اظهار کرد: در حال حاضر دستگاه‌های رسید سفر به‌روزرسانی شده است و سه دستگاه رسید سفر در فرودگاه نصب شده است؛ همچنین مشابه این دستگاه‌ها در راه‌آهن، پایانه مسافربری و کیوسک‌های اطراف حرم مطهر رضوی نصب شده است تا برای مسافران زمان تقریبی سفر و قیمت مشخص شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تأکید کرد: از مسافران می‌خواهیم در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا حد امکان از پرداخت‌های نقدی از جمله کرایه تاکسی خودداری کنند.

کد خبر 558175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.