احداث ۱۷۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در اصفهان

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: ۱۷۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت و ۵۰۰ واحد نیز آماده تحویل به مددجویان کمیته امداد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی زارعان در سخنرانی پیش از نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با گرامیداشت یاد و نام شهدا و با اشاره به هفته نیکوکاری و ایثار، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با صدور فرمانی از چهاردهم اسفندماه سال ۵۷ و ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب، تشکیل شد.

وی افزود: نام این نهاد منتسب به نام امام خمینی (ره) بوده و افتخار بزرگی است که مردم این نهاد را به این نام بشناسند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی، وظیفه این نهاد کمک به مستضعفان و نیازمندان است.

وی تاکید کرد: هدف اصلی کمیته امداد، توانمندسازی و اشتغال خانوارهای نیازمند است، لذا اگر فردی به کمیته مراجعه کرد و توان کار داشت، مشاوره، آموزش لازم و وام اشتغال در اختیار او قرار داده می‌شود تا به این ترتیب عزت نفس خانواده وی پا بر جا بماند.

زارعان اضافه کرد: مدت زمان بهره‌مندی نیازمندان از کمک کمیته امداد، به استحقاق فرد و شرایط خانوار بستگی دارد، اما برخی افراد مانند بیماران صعب‌العلاج و افراد مسن که توانایی انجام کار ندارند، بدون محدودیت زمانی تحت حمایت کمیته هستند. در دوران کرونا نیز به دانش‌آموزان و دانشجویان خدماتی ارائه و با کمک خیران ۵۰۰۰ تبلت توزیع شد.

وی با بیان اینکه به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در فرآیند تهیه پروانه ساختمانی کمک شد، تصریح کرد: ۱۷۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت و ۵۰۰ واحد نیز آماده تحویل به مددجویان کمیته امداد است؛ ۱۲۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند، خدمات متعددی برای آنان در نظر گرفته شده است و در حال حاضر به ۱۰ هزار خانوار در پرداخت اجاره مسکن، کمک می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: برای نوعروسان نیازمند ۲۰۰۰ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی تهیه شده و در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار لوازم ضروری زندگی برای نیازمندان تهیه شده است، خاطرنشان کرد: برای زنان سرپرست خانوار حق بیمه پرداخت می‌شود، ۲۰۰۰ کودک و مادر باردار بسته معیشتی دریافت می‌کنند، همچنین بیش از ۷۲ هزار بیمار صعب‌العلاج و افراد مسن تحت حمایت هستند و به آنها در بحث تأمین تجهیزات به خدمات درمان کمک می‌شود.

زارعان با بیان اینکه به ۲۰۰۰ بیمار خدمات‌رسانی کرده‌ایم، تاکید کرد: ارائه تمام این خدمات با کمک مردم خیراندیش اصفهان بوده است، کمک خیران طی ۱۱ ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۶ درصد و به طور ویژه اکرام و اطعام محسنین ۶۳ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: اخیراً نرم‌افزار خدمات هوشمند در کمیته امداد راه‌انداری شده است که به ۳۰ سازمان لینک می‌شود تا در تشخیص استحقاق خانوار دچار مشکل نشویم و کمک‌های خیران به دست اهلش برسد، مردم خیر اصفهان با وجود تمام مشکلات اقتصادی کمک‌های بیشتری به کمیته امداد نسبت به سال گذشته و سال قبل از آن انجام دادند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد ایجاد مراکز نیکوکاری بوده که در این راستا تاکنون بیش از ۵۰۰ مرکز افتتاح شده است، در محلات نیز این مراکزی ایجاد شده که هیئت امنای آن شامل خیران و معتمدان هستند و ارتباط میان نیازمندان، معتمدان و خیران را در سطح محلات و شناسایی نیازمندان و معتمدان در سطح محلات را ممکن می‌کند.

زارعان گفت: کمیته امداد کیو آر کد را نیز با توجه به کاهش تبادل پول فیزیکی ایجاد کرده تا خیران با استفاده از گوشی هوشمند خیرات خود را واریز کنند.

کد خبر 557932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.