وظیفه نظام تعلیم و تربیت خدمت به معلمان و جامعه فرهنگیان است

وزیر آموزش و پرورش در آیین تأسیس اداره آموزش و پرورش بخش لیلان با تأکید بر اصل خدمت‌گزاری در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: در تلاشیم که مشکلات معلمان را حل کنیم و خوشبختانه با همراهی دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی، قطعاً مشکلات معلمان حل خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در آیین تأسیس اداره آموزش و پرورش بخش لیلان شهرستان ملکان، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و معلمان و دانش‌آموزان شهید، اظهار کرد: تأسیس اداره آموزش و پرورش بخش لیلان، پشتیبانی برای معلمان در منطقه و منشأ برکت، در تربیت دانش‌آموزانی در طراز نظام جمهوری اسلامی خواهد شد که آینده نظام در دستان آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه شهید باکری در هر حال، خدمت‌گزاری به مردم را وظیفه خود می‌دانست افزود: من و شما به عنوان معلم و کارمند اداری، باید پشتیبان معلمی باشیم که با تربیت صحیح، دانش آموزان را به مقام خدمت‌گزاری می‌رساند. در نظام جمهوری اسلامی ایران، خدمت‌گزاری به نیروها برای مسئولان به عنوان وظیفه مطرح شده است. چنان که حضرت امام (ره) در سخنانشان می‌فرمایند: به من نگویید امام، بگویید خدمت‌گزار.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خدمت‌گزاری در اداره آموزش و پرورش به مشابه این است که میدان مین را برای معلم پاک‌سازی می‌کنیم و باید از تمام ظرفیت‌ها، برای حمایت معلمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ خیران و توجه مردم به دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: این مهم از برکاتی است که خداوند برای ما در دستگاه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی داده و اعتبار بسیار زیادی دارد.

نوری با بیان جمله معروف مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که فرمودند: «معلمان افسران سپاه پیشرفت جمهوری اسلامی هستند»، گفت: در تلاشیم که مشکلات معلمان را حل کنیم و خوشبختانه با همراهی دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی، قطعاً مشکلات معلمان حل خواهد شد.

مقام عالی وزارت به محرومیت‌های منطقه لیلان، اشاره و تأکید کرد: این محرومیت، محدودیت نیست و با تلاش و اراده کافی می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

سیدعلی موسوی، نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: مردم لیلان و حومه آن با تأسیس آموزش و پرورش خیلی امیدوار و خوشحال هستند؛ چراکه به واسطه این مهم بدون تردید شاهد رشد و توسعه تعلیم و تربیت در این بخش خواهد بود.

کد خبر 557793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.