بحران کم‌ آبی به کشاورزان ضربه بزرگی زده است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان در حوزه کشاورزی، گردشگری و اقتصادی حرف اول را در بین استان‌های کشور می‌زند، اما کوتاهی‌هایی در حق این استان شده که در رأس آنها مسائل مربوط به بحران آب است و ضربه بزرگی را به کشاورزان استان زده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _چهارشنبه چهارم اسفندماه_ در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان زبانزد امور مختلف در کشور است، امیدواریم با روحیه جوان و پرتلاش شورای اسلامی استان بتوانیم حق اصفهان را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان ظرفیت‌های بالایی دارد به طوری که پیشرفت‌های آن در کشور الگو است، ادامه داد: اصفهان در حوزه کشاورزی، گردشگری و اقتصادی حرف اول را در بین استان‌های کشور می‌زند، اما کوتاهی‌هایی در حق این استان شده که در رأس آنها مسائل مربوط به بحران آب است و ضربه بزرگی را به کشاورزان استان زده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان‌های شهری باید تلاش کنیم اصفهان همچنان در صدر استان‌ها قرار گیرد، شورای اسلامی استان دارای ظرفیت بالایی است، البته این پتانسیل به واسطه قدرتی متأثر از پشتوانه مردمی به وجود آمده است، بنابراین با این پشتوانه و قدرت می‌توان بسیاری از کاستی‌های شهر، روستا، شهرستان و استان را رفع کنیم که می‌طلبد عزم جدی در این دوره داشته باشیم و در تمام عرصه‌ها به ویژه کشاورزی و اقتصادی ورود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه پایدار، اقتصاد شهری و توسعه گردشگری که از شاخصه‌های بیشتر شهرستان‌های استان است باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

فلاح تصریح کرد: بسیاری از استان‌ها به ظرفیت گردشگری امروز اصفهان غبطه می‌خورند، اما باید این پتانسیل را قدر بدانیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از جمله معدود استان‌هایی است که چهار فصل را به صورت یکجا می‌توان در آن مشاهده کرد، گفت: توجه به حوزه گردشگری اقتصاد پایدار شهری و روستایی را به همراه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از ظرفیت حضور اعضای شورای اسلامی استان باید در هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها استفاده و در راستای ارتقا و جایگاه اصفهان تلاش کنیم؛ لازم است در شورای اسلامی استان‌ها با تصویب طرح‌ها و ایده‌های مفید و ارسال به شورای عالی استان‌ها و سپس به مجلس شورای اسلامی، در راستای منفعت مردم ایران مصوباتی را داشته باشیم.

کد خبر 557618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.