شناسایی شهید گمنام پس از ۳۸ سال

رئیس شورای اسلامی شهر گز گفت: مراسم استقبال و تکریم از خانواده شهید گمنام «فاضل خدایی» که احراز هویت شده است، سه‌شنبه _دهم اسفندماه_ انجام می‌شود.

رحیم علی‌عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شناسایی شهید گمنام در شهر گزوبرخوار، اظهار کرد: هفدهم بهمن ماه جلسه‌ای با موضوع ستاد استقبال از خانواده شهید «فاضل خدایی» با حضور امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گز و مسئولان شهر شاهین‌شهر در شهرداری گز برگزار و تصمیمات لازم در این زمینه گرفته شده است.

وی افزود: این شهید والامقام در سن ۲۳ سالگی و در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر جزیره مجنون مفقودالاثر شد و پس از عملیات تفحص در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۲ مصادف با شهادت امام رضا (ع) دربوستان شهید مدرس تشییع و به خاک سپرده شد که امسال بر اساس آزمایشات DNA شناسایی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گز خاطرنشان کرد: بعد از انجام آزمایش‌ها و بررسی‌های لازم مشخص شد این شهید والامقام از مشکین‌شهر استان اردبیل است و جای بسی تأسف دارد که پدر و مادر این شهید در قید حیات نیستند و میزبان سایر اعضای خانواده این شهید هستیم.

وی با اشاره به گذشت حدود ۳۸ سال از شهادت این شهید بزرگوار، تصریح کرد: مراسم استقبال از خانواده شهید سه‌شنبه دهم اسفندماه ۱۴۰۰ روبه‌روی امامزاده شاه نعمت‌الله (ع) با حضور مردم و مسئولان شهر گزوبرخوار انجام می‌شود.

کد خبر 557611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.