شاخه‌های هرس شده درختان کاشان کود گیاهی می‌شود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان گفت: شاخه‌های حاصل از هرس درختان به منظور تهیه کمپوست گیاهی در مرکزی که بدین منظور در حال احداث است، جمع‌آوری می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تولید کودهای گیاهی باشیم.

علی غفاری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از اصول انکارناپذیر نگه‌داری فضای سبز شهری، هرس درختان است اظهار کرد: هرس درختان با هدف ایجاد تعادل، فرم‌دهی مناسب بعضی گونه‌ها، کنترل رشد درختان، حذف شاخه‌های آفت‌زده و بیمار انجام می‌شود.

وی به اقدامات اصلاحی انجام شده در حوزه فضای سبز طی نیمه دوم سال جاری اشاره کرد و افزود: برخلاف سال گذشته که درختان سربرداری شد، در این دوره صرفاً شاخه‌های زائد درختان زیتون تلخ هرس و تنه‌جوش و پاجوش درختان نارون حذف شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: هرس درختان اکالیپتوس بلوار کارگر با هدف رفع خطرات احتمالی، جلوگیری از شکستن تنه درختان بر اثر بادهای فصلی، کنترل رشد طولی و ارتفاعی و آسیب به زیرساخت‌های شهری انجام شده است.

غفاری‌فر با بیان اینکه نگه‌داری فضای سبز شهر کاشان از سال ۹۶ به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: عملیات نگه‌داری فضای سبز شهر شامل آبیاری، هرس، کوددهی، شخم و پابیل، واکاری در عرصه‌های مختلف فضای سبز شهری شامل پارک‌ها، میادین، معابر، بلوارها و کمربندی‌های سبز پیرامون شهر است.

غفاری‌فر با بیان اینکه بالغ بر ۱۳۰ مورد نگه‌داری چمن، درخت و درختچه در قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی گنجانده شده است، گفت: چهار مورد مربوط به هرس گونه‌ها با قیمت‌های مختلف است که بسته به نوع درخت، ارتفاع و تجهیزات مورد نیاز هرس، ارقام با نظر نهایی کارشناسان فضای سبز مقیم، پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: شاخه‌های حاصل از هرس درختان به منظور تهیه کمپوست گیاهی در مرکزی که بدین منظور در حال احداث است، جمع‌آوری می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تولید کودهای گیاهی باشیم.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز، تأکید کرد: تمام مراحل برآورد احجام و مقادیر و تعیین نرخ نگه‌داری فضای سبز در دوره مدیریت قبلی با توجه به نظرات کارشناسی ارائه شده است و مدیریت جدید شهر صرفاً نظارت بر اجرای درست قراردادها را بر عهده دارد.

غفاری‌فر گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری آماده همکاری با متخصصان، صاحب‌نظران و کارشناسان خبره در حوزه‌های زیباسازی و فضای سبز و استفاده از نقطه‌نظرات آنان است تا سرانه فضای سبز مطلوب محقق شود.

کد خبر 557519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.