لزوم توجه خودروهای سنگین کشاورزی به عبور احشام در جاده‌ها

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: در این ماه از سال، تردد تراکتور در جاده‌ها بیشتر است و استفاده‌کنندگان از خودروها و ادوات کشاورزی، هنگام تردد در جاده‌ها باید علائمی روی تراکتور و تجهیزات خود نصب کنند تا برای سایر خودروها قابل مشاهده باشد.

عنایت‌الله راهنورد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در فصل بهار با تحول طبیعت روبه‌رو هستیم که در این فصل رفت و آمد مردم به باغات کشاورزی بیشتر است و در این راستا استفاده از تراکتور برای آماده‌سازی زمین‌ها و بریدن شاخه‌های درختان هم صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این ماه از سال تردد تراکتور در جاده‌ها بیشتر است و استفاده‌کنندگان از خودروها و ادوات کشاورزی، هنگام تردد در جاده‌ها باید علائمی روی تراکتور و تجهیزات خود نصب کنند تا برای سایر خودروها قابل مشاهده باشد؛ همچنین دیگر خودروها برای ورود به کمربندهای شهری، سرعت خود را کاهش دهند تا در صورت برخورد با تراکتورها آسیب کمتری ببینند؛ زیرا معمولاً تراکتور منجر به فوت سرنشینان خودروی دیگر می‌شود که سال گذشته از این دست تصادفات رخ داد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در این ماه دامداران از گرمسیر به استان می‌آیند و در مسیر جاده‌های شهری تردد دارند، بنابراین باید با هماهنگی پلیس راهور تابلوهای هشدار دهنده موجود باشد تا بتوانند احشام خود را از جاده عبور دهند و از وقوع حوادث خودروهای باربری همراه بار سنگین با احشام جلوگیری شود؛ چراکه این حوادث منجربه تلفات احشام شده است.

راهنورد ادامه داد: دامداران باید تنها در روز تردد کنند که برای خودروها قابل رؤیت باشند؛ هرچند مسیر دامداران توسط ارگان‌های متولی تعیین شده است، اما متأسفانه گاهی خارج از مسیر خود تردد می‌کنند.

کد خبر 557443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.