بایدن: اقدام پوتین آغاز تهاجم به اوکراین است

رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اقدام رئیس جمهوری روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک اظهار داشت که اقدام ولادیمیر پوتین آغاز تهاجم به اوکراین است.

به گزارش ایمنا، جو بایدن اظهار کرد: آمریکا در چند ساعت آینده امروز قصد دارد به سهم خود اعلامیه‌های مهمی منتشر کند. این اعلامیه‌ها شامل وضع تحریم‌های آمریکا در پاسخ به اقدام دیروز روسیه است.

وی ادامه داد: اگر روسیه اقدامات بیشتری انجام دهد، ما از طریق تحریم‌ها، عواقب شدید و مهمی را بر آن تحمیل خواهیم کرد. این تحریم‌ها علاوه بر سایر پاسخ‌های ما از جمله کمک امنیتی به اوکراینی‌ها برای دفاع از خود، موضع نیروهای نظامی و جابجایی نیروهای آمریکا مانند آنچه در روزهای اخیر شاهد آن بوده ایم، خواهد بود.

این مقام امنیت ملی آمریکا اشاره کرد که واشنگتن هم اکنون قصد ندارد تمام تحریم‌های خود علیه روسیه را وضع کند زیرا اگر می‌خواهید پوتین را از گرفتن کی یف و اوکراین بازدارید باید برخی از تهدیدهای تحریم‌ها را علیه آن حفظ کنید.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه / ۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.

هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواست تا استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 557423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.