خودکفایی در صنعت چاپ و نشر از سرفصل‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر تقویت و رونق هرچه بیشتر صنعت چاپ و رفع مشکلات این حوزه گفت: یکی از سرفصل‌های مهم وزارتخانه حرکت به سمت خودکفایی در صنعت چاپ و نشر از کاغذ تا جوهر، زینک، ماشین آلات است.

به گزارش ایمنا، محمد مهدی اسماعیلی سه شنبه شب در آئین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره صنعت چاپ و قدردانی از فعالان برتر این صنعت که در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت این صنعت و تاکید خود از ابتدای قبول مسئولیت در این وزارتخانه بر ملی شدن و رشد و رونق صنعت چاپ، از حوزه چاپ به عنوان پیشران حوزه فرهنگی یاد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه در دوره جدید و مدرن، از پیشرانان حوزه فرهنگی، صنعت چاپ بوده، اظهار کرد: تجربه گذشته نشان داده که تغییرات صنعت چاپ همواره منجر به تغییر فضاها در دوره‌های مختلف شده و با این صنعت فضای کنشگری فرهنگی نیز چندین برابر شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به بروز و ظهور تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین اشاره کرد و گفت: امروز چاپ و نشر سنتی رقیب جدی الکترونیکی پیدا کرده که نیاز است با به روزرسانی همگام و ابراز تکنولوژی در این حوزه حرکت کرد.

وی به اهمیت چاپ‌و نشر در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: یکی از مواردی که رئیس جمهور دائم از بنده پیگیری می‌کند موضوع کاغذ و چاپ است.

اسماعیلی یکی از سرفصل‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حرکت به سمت خودکفایی در صنعت چاپ و نشر از کاغذ تا جوهر، زینک، ماشین آلات و… عنوان کرد که در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی افزود: معتقدیم جمهوری اسلامی ایران که پیشران حوزه‌های علمی و فناوری است باید بتواند ملزومات پیشرفت صنعت چاپ را برای رشد، رونق و شکوفایی این صنعت نیز فراهم کند.

عضو کابینه دولت سیزدهم در عین حال تاکید کرد: خیلی دوست داریم به مرحله‌ای برسیم تا صفر تا صد محصولات در کشور تولید شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مطرح شده توسط اهالی صنعت چاپ تاکید کرد: حل مشکلات و ارتقای این صنعت از مطالبات جدی ما است، از این رو باید ضمن ارائه تسهیلات با سود کم به اهالی این صنعت، درخصوص به روزرسانی ماشین آلات آن نیز تلاش و حمایت شود.

اسماعیلی یادآور شد: به معاون امور فرهنگی تاکید شد تا گردش کاری برای حل مشکل ماشین آلات و به روزرسانی آنها را فراهم‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اهمیت موضوع آموزش نیز در صنعت چاپ اشاره و بر تقویت این امر برای به روزرسانی و در نهایت کار با دستگاه‌های جدید تاکید کرد.

اسماعیلی با تاکید مجدد بر رونق صنعت چاپ به دلیل اشتغالزایی و درآمدزایی آن اظهارکرد: به عنوان عضوی از دولت، با جمع بندی مشکلات این صنعت و طرح آن در دولت در جهت رشد و ارتقای آن تلاش خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اهالی صنعت چاپ جزو اقشار فرهنگی جامعه هستند، گفت: هرقدر این صنعت توسعه پیدا کند به همان نسبت فضای فرهنگی جامعه ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اعتبار صنعت چاپ به پیشرانی آن در حوزه فرهنگی است، بر تقویت و رونق هرچه بیشتر این صنعت و حل مشکلات آن تاکید کرد.

اسماعیلی همچنین به درخواست راه اندازی موزه ماشین آلات چاپ ونشر اهالی این صنعت اشاره و قول مساعد داد در اولین فرصت ساختمانی برای این منظور در پایتخت مدنظر قرار گیرد.

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از جمله مسئولان حاضر در این آئین بودند.

در ادامه این آئین از فعالان برتر و پیشکسوتان صنعت چاپ کشور تجلیل شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 557421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.