۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
ریزش ۶ درصدی بیت کوین

پیش‌بینی می‌شود که بیت کوین تا محدوده ۳۵ هزار دلار که اولین حمایت مهم ان است افت کند و سپس مجدد تحلیل ارائه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC) ۳۶ هزار و ۸۸۱ دلار.

تغییرات: کاهش ۶.۰۲ درصدی

اتریوم (ETH) دو هزار و ۵۲۴ دلار.

تغییرات: کاهش ۷.۷۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB) ۳۵۶ دلار و ۷۸ سنت.

تغییرات: کاهش ۲.۰۷ درصدی

ریپل (XRP) ۰.۰۶۹ دلار.

تغییرات: کاهش ۱۳.۱۴ درصدی

کاردانو (ADA) ۰.۸۳۵ دلار

تغییرات: کاهش ۱۴.۰۹ درصدی

سولنا (SOL) ۸۲ دلار و ۶۸ سنت.

تغییرات: کاهش ۱۲.۰۴ درصدی

ترا (Tera) ۴۹ دلار و ۳۳ سنت.

تغییرات: کاهش ۳.۴۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche) ۶۹ دلار ۲۰ سنت.

تغییرات: کاهش ۳.۴۶ درصدی

دوج‌کوین (DOGE) ۰.۱۲۷ دلار.

تغییرات: کاهش ۹.۰۱ درصدی

پولکادات (DOT) ۱۵ دلار و ۹۹ سنت.

تغییرات: کاهش ۸.۵۱ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

روز گذشته در خصوص مقاومت ۴۰ هزار دلاری بیت کوین تحلیل انجام شد و امروز این تحلیل محقق شد، پیش‌بینی می‌شود که بیت کوین تا محدوده ۳۵ هزار دلار که اولین حمایت مهم ان است افت کند و سپس مجدد تحلیل ارائه خواهیم داد.

ریزش ۶ درصدی بیت کوینحمایت: ۳۵ و ۳۰ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ هزار دلار

پیش بینی: تداوم روند نزولی

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

ریزش ۶ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۷۱ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۴۵ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۸۱ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۰ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۲۱ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۷۲ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۲ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۲ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصدی سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: یک هزار و ۶۳۷ میلیارد دلار

ریزش ۶ درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز ۲۰ واحد بود که نشاندهنده افزایش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته است.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

ریزش ۶ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

ریزش ۶ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

السالوادور به‌دنبال ارائه شهروندی به سرمایه‌گذاران خارجی است

نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور طرف‌دار بیت کوین السالوادور، قصد دارد به کسانی که در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند، شهروندی ارائه دهد. ابوکیله روز یک‌شنبه در توئیتر خود گفت در حال ارسال فهرستی از ۵۲ اصطلاحات قانونی به کنگره السالوادور است. این اصلاحات شامل حذف تشریفات اداری، کاهش بروکراسی، ایجاد مشوق‌های مالیاتی و از همه مهم‌تر، ارائه تابعیت به سرمایه‌گذاران خارجی است. علاوه بر این، رئیس‌جمهور السالوادور وعده داده است در حالی که استبداد در جهان روزبه‌روز بیشتر می‌شود، این کشور را به یکی از آزادترین مناطق دنیا تبدیل کند.

شکایت یک میلیون دلاری از بازار NFT اوپن‌سی

یک شهروند آمریکایی به‌خاطر سرقت NFT «بورد ایپ یات کلاب» خود از بازار اوپن‌سی شکایت و درخواست یک میلیون دلار غرامت کرده است. این فرد مدعی شده اوپن‌سی از باگ پلتفرم خود اطلاع داشته که به هکرها اجازه می‌دهد NFTها را با قیمت بسیار پایین‌تر خریداری کنند. مالک قانونی NFT شماره ۳۴۷۵ با شکایت در دادگاه فدرال تگزاس عنوان کرده توکن غیرمثلی او با وجود اینکه برای فروش گذاشته نشده بود با قیمت ۰.۰۱ اتریوم (تقریباً ۲۶ دلار) فروخته شده و هکر بلافاصله آن را به قیمت ۹۹ اتریوم (۲۵۰٬۰۰۰ دلار) به فروش رسانده است.

باشگاه منچسترسیتی در متاورس استادیوم می‌سازد

باشگاه فوتبال منچستر سیتی با همکاری شرکت سونی، شریک جدید خود، شروع به ساختن یک نسخه مجازی از استادیوم اتحاد (Etihad) در متاورس کرده است. ورزشگاه اتحاد خانه تیم منچستر سیتی است و در متاورس به محل جمع‌شدن طرف‌داران تبدیل خواهد شد. این تیم در ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) از قرارداد سه‌ساله خود با شرکت سونی خبر داد. به گفته مدیر تیم مارکتینگ منچستر سیتی امیدوارند هواداران از این استادیوم مجازی لذت ببرند و به‌خاطر شرایط همه‌گیری کرونا بتوانند بدون مشکل بازی‌های تیم خود را در متاورس تماشا کنند.

بزرگترین نهنگ شبکه بایننس ۵.۱ میلیون دلار کاردانو خرید

بر اساس داده‌های درون‌زنجیره‌ای ویل استیتس (WhaleStats)، بزرگترین نهنگ شبکه باینننس اسمارت چین ۵.۱ میلیون دلار کاردانو خریده است. این مبلغ معادل ۵.۳۶۷ میلیون توکن است و ظاهراً این نهنگ در مجموع حدود ۱۱.۸۱۵ میلیون دلار از این ارز دیجیتال در کیف پول خود انباشت کرده است. نهنگ شبکه بایننس حدود ۷۴.۶۲ درصدی از موجودی کیف پول خود را نیز به بایننس کوین اختصاص داده است. پالیگان، دوج کوین، پولکادات، شیبا اینو و چین لینک هم جزو محبوب‌ترین توکن‌ها میان نهنگ‌های شبکه بایننس هستند.

کاهش ۳۰ درصدیی فعالیت‌های شبکه بیت کوین به‌دنبال افت تقاضا در بازار

فعالیت شبکه بیت کوین تنها ۳ ماه پس از رسیدن به بالاترین رکورد تاریخی خود، با کم‌شدن تقاضا در بازار ۳۰ درصدی کاهش یافته است. سقوط بیت کوین از ۶۹٬۰۰۰ دلار به ۳۳٬۰۰۰ دلار باعث شده است تا میزان علاقه به خرید این ارز دیجیتال بزرگ کاهش پیدا کند. در حال حاضر روزانه ۲۷۵٬۰۰۰ تراکنش در شبکه بیت کوین انجام می‌شود که نسبت به اوج خود در ماه نوامبر (آبان) با حدود ۴۰۰٬۰۰۰ تراکنش فعال، ۳۰ درصدی کاهش پیدا کرده است. با این حال، این حجم از فعالیت درون‌شبکه‌ای با روند صعودی اواسط سال ۲۰۱۹ برابری می‌کند.

بانک کره‌ای می‌خواهد صندوق سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال ایجاد کند

بانک کوکمین می‌خواهد نخستین صندوق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را در کره جنوبی راه‌اندازی کند و به سرمایه‌گذاران خرد خدمات ارائه دهد. این بانک اعلام کرده است که برای تعیین محصولات و استراتژی‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال و این صندوق سرمایه‌گذاری یک کارگروه تخصصی ایجاد کرده است. این بانک احتمالاً صندوق‌های قابل‌معامله ارز دیجیتالی و محصولاتی مرتبط با قراردادهای آتی را هم به مشتریان ارائه خواهد داد.

نهنگ پنج میلیون دلاری اتریوم بعد از هفت سال فعال شد

یک آدرس حاوی ۱,۹۴۷ اتریوم برای نخستین بار طی تقریباً هفت سال گذشته از خود فعالیت نشان داده است. آخرین فعالیت این نهنگ مربوط به سال ۲۰۱۵ بوده است. ارزش اتریوم‌های این کیف پول در آن زمان حدود ۲,۳۳۶ دلار بوده است. این سرمایه‌گذاری برای او بیش از ۲۲۰ هزار درصدی بازدهی داشته و ارزش کنونی کوین‌های موجود در این آدرس بالغ‌بر پنج میلیون دلار شده است. گفتنی است قیمت هر واحد اتریوم هم‌اینک حدود ۲,۷۰۰ دلار است.

پلتفرم وام‌دهی نکسو دیگر برای سپرده‌های جدید مشتریان آمریکایی سود پرداخت نمی‌کند

بنا بر اطلاعیه جدید پلتفرم وام‌دهی نکسو (Nexo)، این شرکت به‌طور داوطلبانه تغییراتی را در روند سوددهی خود در ایالات متحده اعمال کرده است تا از دستورالعمل‌های جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پیروی کند. طبق گفته‌های این شرکت، مشتریان آمریکایی دیگر بابت سرمایه‌گذاری‌های جدید خود سود دریافت نخواهند کرد. علاوه بر این، مشتریان غیرآمریکایی مشمول این تغییرات نمی‌شوند و مشتریان فعلی ایالات متحده همچنان بابت موجودی‌های خود سود می‌گیرند. به نظر می‌رسد جریمه ۱۰۰ میلیون دلاری پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال بلاک فای (Blockfi) در این تغییرات تأثیرگذار بوده است.

توصیه میلیاردر مکزیکی: بیت کوین خریداری کنید

ریکاردو سالیناس پلیگو، سومین فرد ثروتمند مکزیک، در اظهارنظری جدید کاربران را به خرید هر چه بیشتر بیت کوین تشویق کرده است. وی در توئیتر نوشت: «باید بیت کوین بخرید و هنگامی که قیمت پایین است به خرید ادامه دهید. بیت کوین‌های خود را حفظ کنید و از فروش آنها خودداری کنید. مطمئنم بعداً از من تشکر خواهید کرد.» سالیناس در شرایطی این اظهارات را مطرح کرد که قیمت بیت کوین ۴۰ درصدی پایین‌تر از اوج تاریخی قبلی قرار دارد.

فروش NFT های بازی اکسی‌اینفینیتی از چهار میلیارد دلار فراتر رفت

اکسی‌اینفینیتی (Axie Infinity)، بازی آنلاین مبتنی بر بلاک چین، در این هفته توانست رکورد بالاترین میزان فروش NFT در تاریخ خود را بشکند. میزان فروش NFT در این بازی درآمدزا به‌تازگی از مرز چهار میلیارد دلار بالاتر رفته و در حال حاضر سومین پلتفرم بزرگ NFT از نظر فروش است. اکسی‌اینفینیتی در ۱۲ ماه گذشته محبوبیت زیادی کسب کرده و توکن بومی این بازی نیز در سال گذشته حدود ۲٬۵۴۴ درصدی رشد داشته است. اکنون بیش از ۱.۹ میلیون معامله‌گر در این پروژه شرکت کرده‌اند و میانگین فروش هر یک از NFTهای اکسی‌اینفینیتی ۱۹۸.۷۷ دلار است. با این حال، بازار اوپن‌سی با ۲۱.۷ میلیارد دلار همچنان در رتبه اول و پلتفرم لوکزریر (LooksRare) با ۱۶.۸ میلیارد دلار فروش در رتبه دوم قرار گرفته است.

نقشه بازار رمز ارزها

ریزش ۶ درصدی بیت کوین

کد خبر 557402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.