روند متعادل بازار بوس

عقب نشینی گروه خودرویی و بانکی و پیشروی گروه فراورده‌های نفتی به واسطه رشد قیمت نفت از مهم‌ترین تحولات امروز بازارسرمایه بود، اما در کل بازار یک روز متعادل را سپری کرد، ارزش و حجم معاملات نیز نسبت به روز گذشته کاهش داشت، تعداد نمادهای منفی در بازار نیز نسبت به روز گذشته افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بازار بورس تهران با رشد سه هزار ۲۸۴ واحدی به سطح یک میلیون ۲۸۴ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد ۷۸۲ واحدی در سطح ۳۲۸ هزار ۶۶۳ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۰.۲۵ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۲۴ درصدی را نسبت به روز کاری گذشته تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۰۱

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۸۰

روند متعادل بازر بوس

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۵ واحدی به سطح ۱۷ هزار ۵۲۸ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۰۹ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۴۴

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۸۷

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۲ هزار ۳۷۲ و ۷۸ هزار ۴۱۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۳۰۱ و دو میلیارد ۶۵۴ میلیون برگه سهم بود.

شاخص‌ها

روند متعادل بازر بوس

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

پیش بینی حرکت به سمت محدوده یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد، اما با سرعت آرام.

روند متعادل بازر بوس

۱۷ شرکت آستان قدس رضوی در راه بازار سرمایه

محسن محمدی، مدیرعامل کارگزاری رضوی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های آستان قدس رضوی، ورود شرکت‌های تابعه به بازار سرمایه، در نزدیک به دو سال گذشته کلید خورده است. طی این مدت از مجموع شرکت‌های تابعه آستان قدس رضوی، حدود ۱۷ شرکت به صورت منتخب بررسی و جلساتی را برای ورود آنها به بازار سرمایه برگزار کردیم

وی افزود: پذیرش دو شرکت خمیر مایه رضوی و شرکت نخ‌ریسی خراسان در بازار سرمایه انجام شده و مراحل نهایی را طی می‌کنند که امیدواریم تا پایان سال یا ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۱ عرضه آنها به شکل کامل انجام شود.

سهام سرخابی‌ها عرضه‌اولیه نمی‌شود

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سهام سرخابی‌ها عرضه‌اولیه نمی‌شود؛ بلکه مردم در افزایش سرمایه دو باشگاه مشارکت می‌کنند .۱۰ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس در قالب صرف سهام و مشارکت در افزایش سرمایه در بازار پایه فرابورس عرضه می‌شود. پنج درصد دیگر از سهام هم به پیشکسوتان و هواداران واگذار می‌شود.

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس گفت: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در جایگاه یک شرکت سهامی هستند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این دو باشگاه صورت‌های مالی آنهاست و این حساب‌ها توسط سازمان حسابرسی، بررسی و منتشر شده است.

اخبار شرکت‌ها

سرمایه‌گذاری ۳/ ۱ میلیارد دلاری ملی مس

سهم شرکت ملی در طرح پیشگامان پیشرفت ایران ۷ طرح با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری است.

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به «طرح پیشگامان پیشرفت ایران» با تعریف ۴۸ پروژه بزرگ در صنایع نفت، صنعت و معدن با استفاده از منابع شرکت‌های بزرگ صنعتی افزود: آمادگی داریم هر چند ماه یک‌بار گزارشی از پیشرفت کار طرح‌ها که در حال عملیاتی و اجرایی شدن است، ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نخستین طرح شرکت ملی مس، تولید مس کاتدی سونگون در استان آذربایجان‌شرقی است و برای نخستین‌بار تولید مس کاتد در این استان با فعال شدن پنج کارخانه زیرمجموعه شکل می‌گیرد. سرمایه‌گذاری این طرح ۲۷۷ میلیون یورو و دو هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان است که می‌تواند بازار و رونق خوبی در منطقه ایجاد کند.

شگویا: شرکت پتروشیمی تندگویان در بهمن مبلغ ۱،۳۶۸ میلیارد تومان فروش در بورس کالا را به ثبت رسانده است که جز مبالغ خوب فروش ماهانه بورس کالای شرکت بر اساس تاریخ تحویل می‌باشد. این رقم در ماه‌های آذر و دی به ترتیب ۱،۹۴۲ و ۱،۲۸۲ میلیارد تومان بود. به طور میانگین در ماه‌های اخیر ۹۰ درصد از درآمد گزارش شده شرکت از طریق فروش‌های بورس کالا بوده است. با توجه به موارد فوق و نحوه شناسایی درآمد، به نظر می‌رسد شگویا در گزارش بهمن نیز بتواند انتظارات را برآورده کند.

کاوه: کاوه به طور میانگین حدود ۳۰ درصد محصولات خود را در بورس کالا به فروش می‌رساند. شرکت در ماه گذشته ۵۹۹ میلیارد تومان فروش در بورس کالا به ثبت رسانده است. فروش‌های خارج از بورس کالا و صادرات تأثیر با اهمیتی در گزارش کدال کاوه دارند و باید دید صادرات شرکت به چه سمت سویی رفته است. شرکت احتمالاً ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تن صادرات داشته باشد و می‌توان به فروش بالای ۱.۵ همتی شرکت امیدوار بود.

شیران: شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در بهمن ماه ۱۰۷ میلیارد تومان فروش در بورس کالا را به ثبت رسانده است که در مقایسه با ماه‌های اخیر رقم پایینی محسوب می‌شود. ارقام فروش بورس کالا در آذر و دی به ترتیب مبالغ ۱۹۹ و ۱۴۷ میلیارد تومان بود. میانگین سهم فروش بورس کالا از کل فروش شرکت در ماه‌های مشابه از لحاظ حجم فروش، حدود ۴۰ درصد بوده است.

هرمز: فولاد هرمزگان در ماه جاری ۵۶ هزار تن محصول به مبلغ ۸۲۴ میلیارد را در بورس کالا ثبت کرده است. شرکت هر ماه ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تن تولید دارد و باید دید در ماه جاری صادرات شرکت به چه سمت و سویی رفته است. لازم به ذکر است که اعداد ذکر شده بر حسب تاریخ تحویل محاسبه شده اند. بر اساس تاریخ معامله هرمز در بهمن ۶۴۶ میلیارد تومان اسلب در بورس کالا معامله کرده است. در صورت یک پارت صادرات فروش شرکت احتمالاً به مرز ۱.۳ همت خواهد رسید و در صورت صادرات ۲ پارت می‌توان امیدوار به فروش حدود ۲ همتی شرکت بود.

شاراک: شرکت در این ماه ۸۸۲ میلیارد تومان فروش در بورس کالا ثبت کرده است. متوسط فروش دوازده ماه گذشته شرکت در بورس کالا ۸۱۲ میلیارد تومان است. همچنین حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد فروش ماهانه شرکت در بورس کالا انجام می‌شود.

ارفع: شرکت آهن و فولاد ارفع در بهمن در بورس کالا ۱۰۰ میلیارد تومان فروش داشته که رقم کمی محسوب می‌شود. فروش بورس کالا در ماه‌های آذر و دی به ترتیب ۷۴۳ و ۳۳۱ میلیارد تومان بود. میانگین ماهانه فروش بورس کالا نسبت به فروش ماهانه گزارش شده در کدال در حدود ۷۰ درصد بوده است و باید دید که ارفع در ماه بهمن چه میزان صادرات داشته است.

نگاهی به عملکرد کرازی در بهمن ماه

تولید شرکت در یازده ماهه برابر با ۵۸،۸۲۹ تن محصول دارویی و غیردارویی بوده که در دی و بهمن ماه نیز به ترتیب تولید ۴،۹۶۸ و ۵،۴۸۵ تنی را گزارش کرده است. فروش کرازی در یازده ماهه برابر با ۵۹،۳۷۲ تن بود که در دی و بهمن فروش ۴،۰۴۳ و ۵،۷۲۱ تنی را داشته است.

میانگین فروش ماهانه کرازی برابر با ۵۴ میلیارد تومان است و فروش یازده ماهه شرکت برابر با ۵۹۷ میلیارد تومان بود. شرکت در دی و بهمن ماه فروش ۴۷ و ۶۷ میلیارد تومانی داشته است.

نرخ‌های فروش محصولات دارویی نسبت به ماه گذشته رشد ۵ درصدی داشته و محصولات غیردارویی نسبت به ماه گذشته رشد ۵ درصدی داشته و به ترتیب برابر با ۱۳۱،۱۰۹ و ۱۱۴،۸۹۱ ریال به ازای هر کیلو است.

فروش ۱۱۹ میلیاردی پتایر در بهمن ماه

ایران تایر در بهمن فروش ۱۱۹ میلیارد تومانی داشته است و جمع فروش ۱۱ ماهه را به ۱,۳۱۰ میلیارد رسانده است. میانگین فروش ۹ ماه ابتدایی سال ۱۱۹ میلیارد تومان بوده است. همچنین میانگین فروش ماهانه و مجموع فروش سال مالی قبل به ترتیب ۹۴ و ۱,۱۲۷ میلیارد تومان بوده است. شرکت در این ماه ۲,۲۳۱ تن محصول تولید و ۲,۰۴۹ تن فروخته است. جمع تولید ۱۱ ماهه ۲۴,۱۹۳ و جمع فروش ۲۳,۳۹۳ تن شده است. شرکت در سال گذشته ۲۷,۵۸۶ تن محصول تولید و ۲۷,۶۳۵ تن فروخته است. عمده محصولات شرکت تایر بایاس و تایر رادیال سیمی می‌باشد.نرخ فروش تایر رادیال سیمی در این ماه ۵۵,۱۸۲ تومان به ازای هر کیلو گرم بوده است. شرکت این محصول را در ۱۱ ماهه سال جاری با نرخ ۵۶,۰۰۰ تومان و در سال گذشته با نرخ ۴۰,۲۰۰ تومان فروخته است.

رکورد شکنی فروش آریا در بهمن ماه

متوسط فروش ماهانه سال ۹۹، ۹۲ هزار تن انواع محصول بوده است که سهم صادرات ۵۸ هزار تن ثبت شده است. در بهار امسال به طور متوسط برای هر ماه فروش ۷۷ هزار تنی را داشت (سهم صادرات ۴۲ هزار تن)، در تابستان به طور متوسط ۱۰۰ هزار تن (سهم صادرات ۶۴ هزارتن) و در پاییز به طور متوسط ۹۶ هزار تن (صادرات ۵۷ هزارتن محصول) و دی ۷۵ هزار تن (۵۰ هزار تن صادرات) و بهمن عدد عالی ۱۰۵ هزار تنی را دارد که سهم صادرات ۶۳ هزار تن است

در فصل اول سال جاری به طور متوسط هر ماه ۱,۶۰۵ میلیارد تومان فروش گزارش کرده بود و در فصل دوم برابر ۲,۲۴۱ و پاییز به ۲,۴۶۰ میلیارد رسید. در دی و بهمن ماه هم ۲,۰۰۱ و ۲,۷۰۲ میلیارد فروش روانه کدال کرده است. جمع فروش ۱۱ ماهه امسال رشد ۵۲ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته دارد. متوسط نرخ پلی انواع اتیلن آریاساسول در سال ۹۹ برابر ۱۹۳,۰۰۰ ریال برای هر کیلو بوده که شش ماهه امسال برابر ۲۴۶,۰۰۰ ریال، در چهار ماهه بعدی در حوالی ۲۹۰,۰۰۰ بوده و در بهمن ماه به ۳۰۰,۰۰۰ نزدیک شده است.

افزایش سرمایه

مجوز افزایش سرمایه ۹۰ درصدی فتوسا از محل اصلاح ساختار مالی صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۸۵ درصدی فرزین از محل سود انباشته صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۹۲ درصدی وسرمد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۱۰۸ درصدی وحکمت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۱۳۲۶ درصدی قنیشا از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۶۰ درصدی سخاش از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی صادر شد.

نقشه بازار بورس

روند متعادل بازر بوس

کد خبر 557394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.