اقتصاد کشور نیاز به جراحی عظیم دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور نیاز به جراحی عظیم دارد، گفت: برخی مخالف ارز ۴۲۰۰ تومانی، موافق تهیه اوراق هستند در حالی که وقتی اوراق را بیشتر کنیم، در حقیقت پایه پولی را افزایش داده‌ایم و تورم در اقتصاد ناکارآمد افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایمنا، محمدجواد نیک بین در جلسه نوبت عصر امروز _دوشنبه دوم اسفندماه_ مجلس شورای اسلامی در تذکری بر اساس ماده ۲۲ و بندهای چهار، هفت و ۱۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: حفظ جایگاه و منزلت نمایندگان مجلس در اختیار هیأت رئیسه است؛ روزگاری در این مجلس وقتی درباره ارز ۴۲۰۰ بحث می‌شد، بیشتر نمایندگان با آن مخالف بودند و بنده هم بارها و بارها در نطق‌ها مخالفتم را با ارز ۴۲۰۰ اعلام کردم.

وی افزود: پیش از این اعلام کرده بودم که ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی اینکه دزدها را رها کنیم و از قوه قضائیه بخواهیم نسبت به بازداشت دزدها اقدام کند؛ وقتی ارز فساد آور را مصوب می‌کنیم، کار قوه قضائیه و نهاد نظارتی را چند برابر می‌کنیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تاکید کرد: سال گذشته اکثر نمایندگان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق بودند. اما امروز که دولت در لایحه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکید دارد، مخالفت می‌کنند.

وی تاکید کرد: بهتر است آقای رئیس‌جمهور در مجلس حاضر شود و به مردم و مجلس اطمینان دهند که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قرار نیست سفره مردم حذف شود یا قرار نیست کالاهای اساسی را مردم سخت تهیه کرده یا قیمت کالاها چند برابر شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور نیاز به جراحی عظیم دارد، گفت: برخی مخالف ارز ۴۲۰۰ تومانی، موافق تهیه اوراق هستند در حالی که وقتی اوراق را بیشتر کنیم، در حقیقت پایه پولی را افزایش داده و تورم در اقتصاد ناکارآمد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی رئیس مجلس حفاظت از قانون اساسی و نظارت بر حسن اجرای قانون است، از نمایندگان محترم می‌خواهم در این موضوعات التهاب ایجاد نکنند. البته هم دولت، هم مجلس و هم رؤسای دو قوه مقننه و مجریه طرفدار مردم هستند.

در ادامه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نیک بین گفت: مجلس در کمیسیون تلفیق و در صحن درباره لایحه بودجه و سایر موارد تصمیم‌گیری می‌کند و موضوعاتی که نیاز به بررسی بیشتر دارند به کمیسیون تلفیق باز می‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بیشترین حضور را در مجلس داشتند و اعلام کردند هر موقع نیاز باشد، در مجلس حاضر خواهند شد و اگر به این ضرورت برسیم حتماً ایشان را دعوت خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 557118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.