تعادل نسبی در بازار رمزارزها

درحال‌حاضر بیت کوین در مقاومت ۴۰ هزار دلاری قرار دارد و در صورتی که نتواند از این سطح عبور کند، احتمال بازگشت به روند نزولی برای این رمزارز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC) ۳۹ هزار و ۲۲۶ دلار.

تغییرات: کاهش ۰.۸۷ درصد

اتریوم (ETH) دو هزار و ۷۳۵ دلار.

تغییرات: کاهش ۲.۶۱ درصد

بایننس‌کوین (BNB) ۳۹۰ دلار و ۸۹ سنت.

تغییرات: کاهش ۲.۰۷ درصد

ریپل (XRP) ۰.۷۹۵ دلار.

تغییرات: رشد ۱.۱۶ درصد

کاردانو (ADA) ۰.۹۷۲ دلار

تغییرات: رشد ۲.۰۹ درصد

سولنا (SOL) ۹۴ دلار و چهار سنت.

تغییرات: رشد ۳.۰۴ درصد

ترا (Tera) ۵۱ دلار و ۳۹ سنت.

تغییرات: رشد ۶.۴۸ درصد

اوالانچ (Avalanche) ۸۰ دلار ۶۲ سنت.

تغییرات: کاهش ۱.۴۶ درصد

دوج‌کوین (DOGE) ۰.۱۳۹ دلار.

تغییرات: کاهش ۱.۵۱ درصد

پولکادات (DOT) ۱۷ دلار و ۴۴ سنت.

تغییرات: رشد ۲.۸۶ درصد

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین در مقاومت ۴۰ هزار دلاری قرار دارد و در صورتی که نتواند از این سطح عبور کند احتمال بازگشت به روند نزولی برای این رمز ارز وجود دارد.

حمایت: ۳۷ و ۳۵ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ هزار دلار

تحلیل تکنیکال

پیش بینی: واکنش به سطح مقاومتی

تعادل نسبی در بازار رمزارزها

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

تعادل نسبی در بازار رمزارزها

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۴۹ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۶۷ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۴۸ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۹ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۷۵ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۸۷ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۹ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۱۷ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۷۴۹ میلیارد دلار

تعادل نسبی در بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۵ واحد. افزایش ترس معامله‌گران نسبت به روز گذشته.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

تعادل نسبی در بازار رمزارزها

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

اخبار بازار رمزارزها

بورس بلغارستان هشت اوراق قابل معامله بورسی ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرد

بورس بلغارستان با راه‌اندازی هشت اوراق قابل معامله بورسی (ETN)، معامله ابزارهای ردیابی نرخ بهای ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم را آغاز کرده و شهروندان بلغار می‌توانند از طریق بازار سهام کشورشان در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. بورس بلغارستان در بیانیه خود گفته است: «سرمایه‌گذارانی که به دنبال محصولات ارز دیجیتال نوآورانه و مناسب هستند، اکنون می‌توانند به صورت آزادانه معاملات خود را از طریق هشت اوراق قابل معامله بورسی انجام دهند.»

بورس بلغارستان می‌گوید که بازار سهام این کشور به تبعیت از دویچه بورس آلمان و بورس یورونکست که ۲ سال پیش از چنین ابزاری رونمایی کردند، ETN های ارزهای دیجیتال را راه‌اندازی کرده است. مانیو مورونوف، مدیر اجرایی بورس بلغارستان در این باره اظهار کرد: «اوراق قابل معامله بورسی به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به ایجاد و مالکیت کیف پول‌های ارز دیجیتال و کلیدهای رمزنگاری‌شده، سرمایه خود را در دارایی‌های دیجیتال بگذارند.»

مدیرعامل اوپن‌سی شایعات مربوط به سرقت ۲۰۰ میلیون دلاری را رد کرد

دوین فینزر، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) اوپن‌سی (OpenSea) شایعات مبنی بر نفوذ به کدبیس (Codebase) بازار و سرقت ۲۰۰ میلیون دلار توسط مهاجمان را رد کرد. به گفته فینزر، تحقیقات نشان داده که مهاجم با استفاده از یک حمله فیشینگ توانسته تعدادی توکن غیرمثلی را به سرقت ببرد و از فروش آنها تاکنون ۱.۷ میلیون دلار اتریوم به کیف پول خود افزوده است. با این حال، وی می‌گوید این سرقت در نتیجه یک حمله هکری نبوده و اصرار دارد که حمله فیشینگ انجام شده نیز از طریق وب‌سایت اوپن‌سی صورت نگرفته است.

مورگان استنلی: بلاک چین اتریوم ممکن است جایگاه خود را در برابر رقبایش از دست بدهد

غول بانکی مورگان استنلی (Morgan Stanley) هشدار داده بلاک چین اتریوم که زیربنای اکثر سیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) جهان است؛ به دلیل هزینه‌های زیاد و نوسانات شبکه، ممکن است جایگاه خود را در برابر رقبایش از دست دهد. مورگان استنلی در این گزارش که اتریوم را برای سرمایه‌گذاران توضیح می‌دهد، گفته که هزینه‌های بالای تراکنش‌های اتر مشکلاتی در زمینه مقیاس‌پذیری ایجاد می‌کند و تقاضای کاربران را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

این بانک همچنین در بخش دیگری از گزارش خود گفته که اتر رقبای برجسته‌ای شامل بایننس، سولانا و کاردانو دارد که هر کدام از آنها مانند شبکه اتریوم، ایجاد قراردادهای هوشمند را تسهیل می‌کنند؛ اما این کار را با قیمت‌های متفاوت و کمتری نسبت به اتریوم انجام می‌دهند.

متاورس وبلند افزایش فروش هفتگی ۱۲۶ درصدی را ثبت کرد

در حالی که دنیای مجازی بلاک چین در چند ماه گذشته شاهد تقاضای قابل توجهی بوده، یک پروژه متاورس پیکسلی تعامل‌پذیر به نام وبلند (Webbland) افزایش فروش هفتگی ۱۲۶.۲۴ درصدی توکن‌های غیرمثلی (NFT) را به ثبت رسانده است. این پروژه در ۷ روز گذشته بیش از ۳.۶ میلیون دلار فروش داشته است. دو پنت‌هاوس وبلند نیز در این هفته به قیمت ۵۰ اتر (حدود ۱۴۰ هزار دلار) و ۴۸ اتر (حدود ۱۳۲ هزار دلار) به فروش رسیدند و به جمع ۱۵ توکن غیرمثلی معامله‌شده گران‌قیمت پیوستند.پروژه وبلند شبیه به پروژه‌های متاورس سندباکس (Sandbox) و دیسنترالند (Decentraland) است، زیرا به بازیکنان اجازه می‌دهد که زمین داشته باشند، به NFT مجهز شوند، درخواست‌ها را انجام دهند و کاوش کنند. وبلند یک بازی نقش آفرینی آنلاین چندنفره است و بازیکنان درون بازی دارای آواتار هستند و می‌توانند در دنیای مجازی زمین به‌دست آورند

سانتیمنت: کاردانو در جمع ۳ شبکه توسعه‌یافته فضای ارز دیجیتال قرار گرفت

بر اساس داده‌های سانتیمنت، کاردانو یکی از فعال‌ترین شبکه‌های توسعه یافته در صنعت بلاک چین است. با توجه به تعداد مشارکت‌کنندگان در فعالیت‌های توسعه‌ای، کاردانو در رده سوم بلاک چین‌ها از نظر تعداد مشارکت‌کننده باقی مانده است. در حال حاضر سولانا فعال‌ترین پروژه توسعه‌یافته در بازار است و با ۵۳۳ مشارکت‌کننده فعال، جایگاه نخست را حفظ می‌کند. جایگاه دوم نیز در اختیار شبکه اتریوم فرار دارد. همچنین کاردانو نیز با حدود ۱۲۰ مشارکت‌کننده فعال روزانه که دائماً روی توسعه این شبکه کار می‌کنند، در رده سوم قرار گرفته است. گفتنی است که سانتیمنت فعالیت‌ها و تعداد مشارکت‌ها را از طریق منابعی مانند گیت‌هاب (GitHub) ردیابی می‌کند.

هش ریت اتریوم به اوج تاریخی جدیدی رسید

همزمان با موج جدید فروش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال، قدرت استخراج اتریوم بار دیگر با رشد مواجه شده و به اوج تاریخی جدیدی رسیده است. رشد ادامه‌دار هش ریت اتریوم از تابستان سال ۲۰۲۱ مشاهده شد؛ یعنی زمانی که دولت چین تصمیم گرفت صنعت استخراج را سرکوب کند. گلسنود در توئیتر خود نوشته که شبکه اتریوم با ثبت نرخ هش ۱,۱۳۷,۱۷۱,۳۶۳,۵۵۶,۳۸۰ توانسته به بالاترین سطح در تاریخ خود برسد. گفتنی است که بهای اتریوم در حال حاضر روند کلی بازار ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند و نسبت به روز گذشته با ۵ درصد افت مواجه شده است.

گردانندگان پروژه سیف‌مون به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران متهم شدند

چند شخصیت مشهور و اینفلوئنسر آمریکایی به‌خاطر تبلیغات گمراه‌کننده و مشارکت در دست‌کاری قیمت توکن سیف‌مون (SafeMoon) روانه دادگاه شده‌اند. آن‌طور که پیداست خود تیم سیف‌مون این افراد را برای بازارگرمی پروژه‌اش استخدام کرده است. برخی از این افراد مشهور نیک کارتر (Nick Carter)، خواننده گروه بک استریت بویز (Backstreet Boys)، سولجا بوی (Soulja Boy) و لیل یاتی (Lil Yachty)، رپرهای آمریکایی و دو یوتیوبر مشهور هستند. طبق این دادخواست، سیف‌مون و زیرمجموعه‌های آن با تبلیغ و گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران برای خرید توکن‌های بومی سیف‌مون به بهانه کسب سودهای زیاد، متهم به دست‌داشتن در یک طرح پانزی هستند.

ایتالیا قوانین جدید مبارزه با پول‌شویی برای شرکت‌های ارز دیجیتال تصویب کرد

ایتالیا به‌طور رسمی قوانین جدیدی برای مبارزه با پول‌شویی تصویب کرده است که شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را ملزم به ارائه گزارش و ثبت رسمی در این کشور می‌کند. این قوانین که در ماه ژانویه (دی) تصویب شده است با دستورالعمل پنجم اتحادیه اروپا درباره مبارزه با پول‌شویی و دستورالعمل‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط با دارایی‌های دیجیتال مطابقت دارد. طبق این اسناد، اگر شرکت‌ها بخواهند خدماتی مرتبط با ارزهای دیجیتال ارائه دهند، ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ویژه‌ای هستند و باید در فهرستی که مقامات ایتالیا مشخص کرده‌اند، ثبت‌نام کنند.

نقشه بازار رمز ارزها

تعادل نسبی در بازار رمزارزها

کد خبر 557066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.