مشارکت ۴۵ درصدی شهروندان سمنانی در تفکیک زباله از مبدا

شهردار سمنان گفت: درحال‌حاضر ۴۵درصد از تفکیک زباله از مبدا انجام می‌شود و سامانه «سیوا» نقش مهمی در این فرآیند دارد.

سیدعلی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و بسترسازی مناسب تفکیک زباله‌ها از مبدا، از مسائل مهم و اساسی است که باید در دستور کار قرار بگیرد و با تفکیک مناسب، زباله‌ها به درستی امحا شود.

وی با بیان اینکه در سمنان با محاسبه ۶۲۰ گرم زباله سرانه، هر روزه بالغ بر ۹۸ تن مواد زائد جامد تولید می‌شود، افزود: به منظور مدیریت هوشمند پسماندهای خشک توسط شهروندان و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، سامانه سیوا به آدرس siva.semnan.ir راه‌اندازی شد و طی ده ماه اخیر پنج هزار و ۶۲ نفر از شهروندان عضو این سامانه شده و طی این مدت ۶۷ تن پسماند خشک خود را تحویل داده‌اند.

شهردار سمنان با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سیوا» خاطرنشان کرد: شهروندان با فروش پسماندهای خشک در این سامانه و شارژ کیف پول الکترونیک می‌توانند از دیگر خدمات شهروندی شهرداری و پرداخت عوارض بهره‌مند شوند.

مرتضی‌نژاد با بیان اینکه شهرداری سمنان بر امحای پسماند و تفکیک آن تاکید دارد، اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه سیوا، مشارکت ۴۵ درصدی شهروندان سمنانی را در طرح تفکیک زباله از مبداً شاهد هستیم.

وی آموزش اصولی با موضوع تفکیک پسماند از مبدأ و احترام به محیط‌زیست را از سنین پایین ضروری دانست و گفت: تلاش شده است که در سامانه سیوا، علاوه بر تفکیک زباله و ترویج فرهنگ بازیافت زباله، صرفه‌جویی در وقت و زمان شهروندان انجام شود.

کد خبر 556990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.