۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
کتاب «برخیزید» به چاپ سوم رسید

کتاب «برخیزید» نوشته روح‌الله رشیدی، شامل خاطرات سیدحمید شاهنگیان، آهنگساز اشعار و ترانه‌های دوران انقلاب اسلامی به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحمید شاهنگیان از جمله هنرمندانی بود که در واقعه خونین هفدهم شهریور ۱۳۵۷ حضور داشت و از همان زمان معتقد بود که نباید اجازه داد که این اتفاق مهم تاریخی از سوی رژیم پهلوی به فراموشی سپرده شود. با همین انگیزه بود که به تنهایی و در خفقان آن دوران، سرود ۱۷ شهریور را به یاد شهدای این واقعه تولید کرد. به همین ترتیب او تنظیم و آهنگسازی بسیاری از سرودها یا نقل بی‌نظیر «برخیزید ای شهیدان راه خدا» و «خمینی ای امام» و بسیاری سرودهای انقلابی دیگر را نیز برعهده داشته است.

شاهنگیان پس از انقلاب نیز تا سال ۱۳۶۰ از سوی رئیس وقت سازمان صداوسیما، مسئولیت امور موسیقی این نهاد را به عهده گرفت و در شرایط ویژه آن دوران، شاهد چالش‌های زیادی در این عرصه بود که خاطراتی مهم و شنیدنی دارد و بخش‌هایی از آن، در کتاب «برخیزید» روایت شده است.

چاپ سوم کتاب «برخیزید» نوشته روح‌الله رشیدی، شامل خاطرات سیدحمید شاهنگیان آهنگساز اشعار و ترانه‌های دوران انقلاب اسلامی به‌تازگی توسط انتشارات راه‌یار روانه بازار نشر شد.

این کتاب ۲۰۸ صفحه‌ای با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 556917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.