۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مشخصات گوشی نوا ۹ هواوی+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی نوا ۹ هواوی می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت هواوی در سال‌های اخیر با عرضه گوشی‌های سری نوا تلاش کرده است تا دستگاه‌های با کیفیت و قدرتمندی را در محدوده قیمت مناسبی در اختیار کاربران قرار دهد. گوشی نوا ۹ هواوی تقریباً در همه بخش‌ها می‌تواند با بهترین میان‌رده‌های بازار مانند شیائومی ۱۱ لایت 5G و گلکسی A52s رقابت کند. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌ها و مشخصات گوشی نوا ۹ هواوی می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی نوا ۹ هواوی

فریم گوشی نوا ۹ هواوی از جنس پلاستیک است و قسمت‌های راست و چپ آن براق و محدب است، اما بخش‌های بالا و پایین فریم، سطح تخت و ماتی دارد. وزن این گوشی ۱۷۵ گرم و ابعاد آن ۷.۸ * ۷۳.۷ * ۱۶۰ میلی‌متر است، بنابراین این گوشی را می‌توان جز باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های بازار در نظر گرفت. کم بودن ضخامت گوشی نوا ۹ هواوی باعث شده است جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری از این محصول حذف شود. کلید پاور و دکمه‌های کنترل صدا در سمت راست فریم گوشی نوا ۹ هواوی تعبیه شده است، میکروفون حذف نویز مکالمه در لبه بالایی قرار دارند. بخش پایینی گوشی میزبان شیار اسپیکر، درگاه سیم‌کارت و درگاه USB Type-C است. درگاه سیم‌کارت گوشی نوا ۹ هواوی می‌تواند دو سیم‌کارت نانو را در خود جای دهد، اما محلی برای قرار دادن کارت حافظه MicroSD ندارد.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی نوا ۹ هواوی

گوشی نوا ۹ هواوی دارای صفحه نمایش OLED با ابعاد ۶.۵۷ اینچی، نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹، رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۳۹۲ پیکسل بر اینچ است. این نمایشگر می‌تواند یک میلیارد رنگ را نمایش دهد و با دریافت استاندارد HDR10 می‌تواند محتوای HDR را نیز نمایش دهد، بیشینه نرخ نوسازی نمایشگر نیز به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. گوشی نوا ۹ هواوی دو پروفایل رنگی Vivid و Natural را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به ترتیب فضاهای رنگی DCI P3 و sRGB را ارائه می‌دهند. گوشی نوا ۹ هواوی به اسپیکر استریو مجهز نیست و برای پخش صدا از تک اسپیکری که در بخش پایین فریم قرار دارد، استفاده می‌کند.

مشخصات گوشی نوا ۹ هواوی+ قیمت

دوربین گوشی نوا ۹ هواوی

یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی گوشی نوا ۹ هواوی تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی، دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق دو مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی از لنز f/1.9 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کند و برای انجام فوکوس خودکار به فناوری تشخیص فاز اتکا دارد. دوربین فوق عریض این گوشی نیز دارای لنزی با دیافراگم f/2.2 است، دوربین‌های ماکرو و عمق‌سنج نیز از لنزی با دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. هیچ کدام از این سه دوربین به قابلیت فوکوس خودکار مجهز نشده است. گوشی نوا ۹ هواوی برای ثبت عکس‌های سلفی از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی S5KJD1 با دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد.

سخت‌افزار گوشی نوا ۹ هواوی

گوشی نوا ۹ هواوی به تراشه Snapdargon 778G مجهز شده است. این تراشی ترکیبی از چهار هسته ۲.۴ گیگاهرتزی مبتنی بر Cortex-A78 و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A55 به عنوان CPU است. گوشی نوا ۹ هواوی در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با رم هشت گیگابایتی LPDDR4X و بدون پشتیبانی از کارت حافظه microSD به فروش می‌رسد.

نرم‌افزار گوشی نوا ۹ هواوی

گوشی نوا ۹ هواوی در بازار چین با سیستم عامل HarmonyOS 2.0 به فروش می‌رسد، در حالی که در بازار اروپا از سیستم عامل اختصاصی هواوی استفاده نشده است. این گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری اختصاصی EMUI 12 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. رابط کاربری EMUI 12 از المان‌های مدرن‌تری بهره می‌گیرد و ظاهر جذابی دارد. گوشی نوا ۹ هواوی از سرویس‌های گوگل بی‌بهره است، در عوض به سرویس‌های موبایل هواوی (HMS) اتکا دارد. بنابراین کاربران به جای Play Store گوگل، فروشگاه AppGallery هواوی، به جای گوگل مپ، سرویس نقشه Petal Maps و به جای جیمیل، کلاینت ایمیل هواوی را در اختیار دارند. همچنین اپلیکیشن‌هایی که به سرویس‌های گوگل وابسته است، روی گوشی ذکر شده اجرا نخواهد شد.

باتری گوشی نوا ۹ هواوی

انرژی مورد نیاز گوشی نوا ۹ هواوی با استفاده از یک باتری نه چندان حجیم ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود، این محصول با شارژر بسیار سریع ۶۶ وات به فروش می‌رسد. این شارژر برای رساندن شارژ باتری از صفر به ۱۰۰ تنها به ۵۵ دقیقه زمان نیاز دارد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زمانی که روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت قرار داشته باشد و همه اتصالات بی‌سیم و صدای اسپیکر قطع باشد، گوشی نوا ۹ هواوی در کاربری‌های روزمره مانند وب‌گردی و ویرایش عکس تا ۱۰ ساعت و ۲۱ دقیقه دوام می‌آورد.

مزایای گوشی نوا ۹ هواوی

  • شارژر ۶۶ وات
  • وزن
  • نمایشگر ۱۰ بیتی OLED
  • بدنه شیشه‌ای

معایب گوشی نوا ۹ هواوی

  • فقدان سرویس‌های گوگل
  • تراشه ضعیف‌تر نسبت به رقیب‌های هم قیمت

قیمت گوشی نوا ۹ هواوی

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی نوا ۹ هواوی به دلیل تنوع در حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی و همچنین تفاوت رنگ بین ۱۱ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 556910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.