اولویت دولت مردمی در عرصه فرهنگ، حمایت از تولیدات فاخر است

رئیس جمهور گفت: اولویت دولت مردمی در عرصه فرهنگ، حمایت از تولیدات فاخری است که عناصر هویتی و ارزشی ملت، یعنی اسلام، ایران، خانواده، عدالت خواهی، مسئولیت پذیری و فساد ستیزی را تقویت کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیأت دولت با تشکر از همه سازمان‌های دولتی، نیروهای مسلح، صدا و سیما، خبرگزاری‌های ملی و محلی و استانداران استان‌های ساحلی برای پیگیری و اجرای دستور آزادسازی حریم دریاها، اظهار کرد: باید با طراحی صحیح بستر مناسبی برای تفریح سالم و نشاط مردم در سواحل ایجاد شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: اولویت دولت مردمی در عرصه فرهنگ، حمایت از تولیدات فاخری است که عناصر هویتی و ارزشی ملت، یعنی اسلام، ایران، خانواده، مقاومت و ایستادگی، عدالت خواهی، مسئولیت پذیری و فساد ستیزی را تقویت کند.

وی افزود: البته در حاشیه جشنواره سینمایی فجر، اظهارنظر غلطی انجام شد که با وجود عذرخواهی مکرر گوینده آن، وزارت ارشاد نیز آن سخنان را رد و محکوم کرد.

رئیس جمهور ضمن تشکر از حساسیت و غیرت دینی در مقابل این قضیه، خاطرنشان کرد: معتقدیم که خطای آشکار فردی نباید به جامعه هنری تعمیم داده شود.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۱ در تعامل و همکاری مشترک دولت و مجلس می‌تواند یک سند مالی خوب و متوازن برای رفع مشکلات کشور باشد.

وی با اشاره به اهمیت ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان بر اغتنام فرصت معنوی این روزها تاکید و اظهار کرد: خدمت به مردم و انجام کارهای بزرگ نیازمند توفیق و مدد الهی است و باید از فرصت ماه رجب بهره کامل برده شود.

همچنین در جلسه هیأت دولت، وزیر کشور در مورد آزادسازی سواحل گزارشی ارائه و بر اجرای دقیق دستور رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گزارشی از روند اجرا و برگزاری جشنواره فیلم فجر ارائه کرد.

کد خبر 556884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.