اهمیت توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: صنعت گردشگری و صنایع دستی نیازمند توسعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _یکشنبه، یکم اسفندماه_ در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: هر فردی که مسئولیتی را می‌پذیرد، باید با برنامه‌ریزی به اهداف مد نظر برسد.

وی افزود: در استانی که از نظر سرمایه مالی در کشور حرفی برای گفتن ندارد، اقوام مختلف با صداقت در کنار هم زندگی می‌کنند و سرمایه استان هستند. چهارمحال‌وبختیاری در کشور ناشناخته است و برای رفع این چالش باید اقدامات لازم انجام شود.

نماینده شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: تأسیس وزارت میراث فرهنگی در کشور اقدام مطلوبی است و در استان باید در نظر داشت که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیروی انسانی کافی و زیرساخت مناسب ندارد.

وی ادامه داد: شهرستان "خانمیرزا" دارای بافت تاریخی است که باید به درستی حفظ شود تا در اختیار میراث‌خواران قرار نگیرد و امیدواریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

باقری اظهار کرد: استان از صنعت گردشگری و صنایع دستی برخوردار است، اما نیاز به توسعه دارد تا منجر به رونق تولید و اشتغال پایدار شود، همچنین باید در راستای شناخت بهتر استان و شهرستان‌های مختلف آن به تمام کشور، اقدامات مؤثری انجام شود.

وی اضافه کرد: گاهی حتی نام چهارمحال‌وبختیاری با دیگر استان‌ها اشتباه گرفته می‌شود و عده‌ای نمی‌دانند مرکز استان در کدام نقطه از کشور واقع شده است؛ این وظیفه ما است که با بهره‌گیری از نیروهای توانمند نام استان را با هنرمندان آن معرفی کنیم.

کد خبر 556788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.