شدت بارش‌های امروز در غرب و جنوب استان/بارش‌های پراکنده در کلان‌شهر اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از گسترش دامنه بارش‌ها تا اواخر وقت امروز در استان خبر داد و گفت: در اکثر مناطق استان بارش اتفاق می‌افتد اما شدت آن در غرب و جنوب استان خواهد بود. در کلان‌شهر اصفهان نیز امشب شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه ناپایدار تا اواسط فردا روی استان است و در بیشتر مناطق استان، آسمان نیمه‌ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی فعالیت این سامانه را همراه با بارش برف و باران به ویژه در نیمه غربی، جنوب و تا حدودی شمال استان و به شکل پراکنده در دیگر مناطق دانست و ادامه داد: در نقاط مستعد استان، همراه با این بارش‌ها، شاهد رعد و برق و کولاک برف و در مناطق شرقی، وزش طوفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک محلی و موقت خواهیم بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و اظهار کرد: دمای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۸ و کمینه صبح فردا چهار درجه بالای صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: شهرستان بوئین‌ومیاندشت با منفی چهار درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان و خوروبیابانک با ۲۱ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقطه استان پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین تا صبح امروز بیشترین بارش با ۸.۷ میلی‌متر باران و ۹ سانتی‌متر برف در شهرستان فریدون‌شهر ثبت شده است.

آقایی، درباره آمار بارش در روز نخست فعالیت سامانه ناپایدار جوی در استان، ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته، شهرستان سمیرم یک‌ونیم ملی‌متر بارش، داران دو دهم میلی‌متر، خوانسار چهار دهم میلی‌متر، چادگان یک دهم میلی‌متر و بوئین‌ومیاندشت ۱.۴ میلی‌متر بارش داشتند. این آماری است که در ایستگاه‌های هواشناسی ثبت شده و ممکن است در مناطق دیگر هم بارش‌هایی اتفاق افتاده اما ثبت ایستگاهی نشده باشد.

وی از گسترش دامنه بارش‌ها تا اواخر وقت امروز خبر داد و گفت: در اکثر مناطق استان بارش اتفاق می‌افتد اما شدت آن در غرب و جنوب استان خواهد بود؛ در کلان‌شهر اصفهان نیز امشب شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

کد خبر 556758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.