ارتباط بین واکسیناسیون کرونا و کاهش استرس همه‌گیری چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسیناسیون کووید۱۹ می‌تواند موجب کاهش استرس همه‌گیری شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم سراسر دنیا از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا به دلایل مختلف مانند از دست دادن شغل و درآمد، انزوای اجتماعی، ناامنی غذایی و مراقبت‌های ویژه دچار استرس و اضطراب شده‌اند. گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین واکسیناسیون کرونا و استرس ناشی از همه‌گیری مطالعه جدیدی انجام دادند. این پژوهش جنبه روان‌شناختی واکسیناسیون کرونا را به غیر از کاهش خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن بررسی می‌کند.

محققان در این مطالعه با بیش از هشت هزار بزرگسال آمریکایی در فاصله بین مارس ۲۰۲۰ و ژوئن ۲۰۲۱ به طور منظم مصاحبه کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نگرانی و استرس افرادی که حداقل یک دوز واکسن کرونا را در فاصله زمانی بین دسامبر ۲۰۲۰ و ژوئن ۲۰۲۱ دریافت کرده بودند، هفت درصد نسبت به قبل کاهش پیدا کرده بود.

به گفته پژوهشگران، واکسن زدن فواید زیادی برای سلامت روان افراد به همراه دارد؛ این تأثیرات مثبت حداقل تا هشت هفته پس از واکسیناسیون دوام می‌آورد و قوی‌تر می‌شود. تلاش برای افزایش میزان واکسیناسیون نه تنها مانع شیوع هر چه بیشتر بیماری کووید -۱۹ می‌شود، بلکه ارتباط مستقیمی با بهبود سلامت روان افراد دارد.

نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی Preventive Medicine منتشر شده است.

کد خبر 556717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.