۴ نکته مهم خرید لنز تماسی رنگی!

دانستن نکته‌های مهم خرید لنز تماسی رنگی و به‌کار گرفتن آن، قبل از اقدام به خرید این محصول ضروری است.

لنز چشم رنگی همانطور که از اسمش پیداست رنگ چشمان شما را تغییر داده و یا باعث می‌شود چشم‌های رنگی شما جذاب‌تر به‌نظر برسد. اما هر لنز تماسی رنگی مناسب هر چشمی نیست. پس لازم است این محصول را بهتر بشناسید و چند نکته مهم را در مورد خرید آن بدانید. در ضمن برای خرید لنز چشم می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://lunato.net/contact-lenses/

لنز تماسی رنگی چیست؟

لنز تماسی که خطاهای بینایی را اصلاح می‌کند در نوع رنگی نیز تولید می‌شود. این نوع لنز در چند دسته مختلف تعریف می‌شوند:

· لنز رنگی تقویتی: این نوع لنز رنگ چشم شما را بیشتر کرده و یا باعث می‌شود زنده‌تر به‌نظر برسد.

· لنز مات: این نوع لنز رنگ چشم شما را به کلی تغییر می‌دهد. این محصول تغییرات را بر روی عنبیه چشم اعمال کرده و حتی تیره‌ترین چشم‌ها را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

· لنز فیلتر نور: ورزشکاران این نوع لنز را می‌پسندند. زیرا این لنزها دید رنگی را بهبود بخشیده و باعث می‌شود اجسام مختلفی نظیر توپ روشن و واضح به‌نظر برسد.

· لنز رنگی اسکلرال: این لنزها به طور کامل عنبیه یا حتی کل چشم را به رنگ یا طرح دیگری که اغلب غیرطبیعی است تغییر می‌دهند. معمولاً در جشن‌های مانند هالووین و یا در صنعت سینما و تئاتر از این نوع لنز استفاده می‌شود.

مزایا و معایب لنز تماسی رنگی

این محصول مزایا و معایبی دارد که در تصمیم‌گیری برای خرید به شما کمک خواهد کرد:

مزایا

· با استفاده از این محصول رنگ چشم شما به راحتی تغییر کرده و چهره شما متفاوت خواهد بود.

· درست مانند لنز طبی این محصول نیز می‌تواند دید شما را واضح کرده و حتی خطاهای بینایی را اصلاح کند.

معایب

· استفاده از هر نوع لنز رنگی موجود در بازار بی‌خطر نیست.

· اگر لنز تماس‌ی رنگی به درستی روی چشم شما قرار نگیرد، در معرض خطر بیماری‌های چشمی مانند ساییدگی قرنیه، زخم قرنیه و عفونت‌های باکتریایی در چشم‌هایتان خواهید بود.

· بر اساس برخی بررسی‌های آنلاین، لنز تماسی رنگی ممکن است ضخیم‌تر یا خش‌تر از لنز تماسی طبی باشد.

نکته‌های مهم خرید لنز تماسی رنگی

قبل از خرید لنز تماسی رنگی نکته‌های زیر را مدنظر داشته‌باشید:

۱. نشان FDA

فقط از فروشندگانی که محصولاتشان دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا است، خرید کنید. این تاییدیه ایمنی، سلامت و حتی کیفیت لنز چشمی که قرار است در حساس‌ترین نقطه بدن شما قرار بگیرد را، تضمین می‌کند.

۲. نسخه پزشک حتی برای لنزهای تزئینی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تأکید می‌کند که قبل از خرید لنز چشم از چشم‌پزشک خود نسخه بگیرید. این مرکز همچنین به تمام فروشندگان لنز تماسی از نوع رنگی یا طبی آن سفارش می‌کند که بدون مشاهده نسخه به هیچ فردی لنز چشم نفروشند.

۳. قبل از خرید تحقیق کنید

کافی است نام لنز موردنظر را به همراه نام برند در گوگل سرچ کنید تا به مجموعه‌ای از اطلاعت کاربردی دست پیدا کنید. همچنین بهتر است نظرات افرادی که پیش از شما از این برند لنز رنگی استفاده کرده‌اند را با دقت مطالعه کنید. بدین ترتیب می‌توانید بدون اینکه فریب تبلیغات را بخورید، بهترین گزینه ممکن را خریداری کنید.

۴. لنز متناسب با چشم خود را خریداری کنید

اگر چشم‌های شما خشک و مستعد حساسیت و عفونت است، باید قبل از خرید لنز با چشم‌پزشک خود مشورت کنید. ممکن است پزشک شما را از خرید لنز منصرف کرده و یا نوع و برند به‌خصوصی از این محصول را به شما معرفی کند.

به‌علاوه چنانچه چشم شما دوربین، نزدیک‌بین یا آستیگماتیسم است، می‌توانید از گزینه لنز طبی رنگی استفاده کنید. برای این کار نیز باید چشم‌پزشک خود را در جریان بگذارید. بنابراین بدون شناخت دقیق حساسیت‌های چشم خود اقدام به خرید لنز چشم نکنید.

نکته کلیدی خرید لنز رنگی چشم

در صورت خرید لنز رنگی چشم از عرضه‌کننده معتبر و متخصص، دیگر نیازی به رعایت دیگر نکته‌ها نیست. لوناتو به عنوان مرجع تخصصی لنز و عینک، بهترین برندها را به فروش رسانده و خدمات قابل‌توجهی در این زمینه ارائه می‌دهد. همه محصولات این مجموعه دارای تاییدیه سازمان قضا و داروی آمریکا FDA است. بنابراین درجه کیفی، اصالت و سلامت این محصولات چشم شما را از بروز هرگونه آسیب ناشی از لنز بی‌کیفیت دور نگه می‌دارد.

کد خبر 556709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.