اولین تراشه شش نانومتری مدیاتک چه زمانی تولید می‌شود؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که مدیاتک قصد دارد نخستین تراشه میان‌رده شش نانومتری خود را تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ تولید کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت مدیاتک قصد دارد تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ تراشه جدیدی از سری G خود را جایگزین تراشه محبوب Helio G96 کند؛ تراشه کنونی مدیاتک از لیتوگرافی ۱۲ نانومتری بهره می‌برد. ازآنجاکه تراشه جدید مدیاتک هنوز نام تجاری مشخصی ندارد، Next-G نامیده می‌شود و از ساختار مشابه هسته‌های معروف سری G مدیاتک بهره می‌برد.

بنابراین ساختار تراشه جدید مدیاتک دو خوشه‌ای است که شامل دو هسته Cortex-A76 با فرکانس بیش از دو گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس نزدیک به دو گیگاهرتز می‌شود. پردازنده گرافیکی به کار گرفته شده در این تراشه نیز همان Mali G57 MC2 باقی خواهد ماند. GPU به کار رفته در آن نیز می‌تواند از نمایشگر FHD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند.

به احتمال بسیار زیاد، همان مواردی که در تراشه Helio G96 به کار رفته بود، در تراشه جدید نیز تکرار خواهد شد. نکته منفی تراشه شش نانومتری جدید مدیاتک، محدود بودن آن به اتصال 4G است که شاید مورد استقبال کاربران قرار نگیرد. تراشه Next-G مدیاتک احتمالاً در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شود و شرکت چینی Doogee نیز اولین گوشی هوشمند مجهز به این تراشه را وارد بازار خواهد کرد.

کد خبر 556694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.