حقیقت‌گویی وظیفه رسانه‌ها است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اختلاف دیدگاه به منزله فاصله گرفتن شورای اسلامی از شهرداری نیست، بلکه در راستای تعالی شهر شیراز گام برمی‌داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر سلطانی امروز _ شنبه سی‌ام بهمن ماه_ در نطق پیش از دستور خود در چهل و هشتمین جلسه فوق‌العاده صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با تسلیت ایام شهادت حضرت احمدبن‌موسی، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و صادقانه رسالت رسانه است و باید با پرهیز از تحریف واقعیت، حقایق را به جامعه انعکاس داد.

وی در خصوص استفاده از عناوین اعضای شورای اسلامی شهر در رسانه‌ها، افزود: در مواضعی که در رسانه‌ها منتشر شده است، تنها به عنوان عضو شورای اسلامی شهر نظرات خود را مطرح کرده‌ام، اما برخی از رسانه‌ها مطالبی را تحت عناوینی از جمله سخنگوی شورای اسلامی شهر منتشر و برخی نیز سخنان را تحریف کرده‌اند که به این موارد انتقاد دارم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: اختلاف میان شورا و شهرداری در جهت تعالی شیراز خواهد بود؛ در این راستا عضو شورا وظیفه دارد نسبت به انعکاس وظایف خود در جهت اطلاع مردم اقدام کند، اما برخی رسانه نسبت به تحریف مطالب اقدام کرده و موجب تشویش اذهان عمومی شدند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم موضع‌گیری رسانه‌ها و انتقال مطالب در شاه راه حقیقت‌گویی قرار گیرد و محتوای آن برگرفته از نظر رسمی اعضای شورا باشد و از نتیجه‌گیری‌های شخصی، رسانه‌ای و جهت‌دار اجتناب شود.

سلطانی گفت: مجموعه شورای اسلامی شهر حق دارد تا نسبت به برخی از مطالبی که به قصد تفرقه‌پراکنی و اختلاف‌افکنی بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ایجاد می‌شود موضع‌گیری کند.

وی ادامه داد: در نظر داشته باشیم شهرداری شیراز از نظر اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارد و با بدهی‌هایی از دوره‌های گذشته روبه‌رو است؛ در چنین شرایطی از رسانه‌ها انتظار داریم با بیان واقعیت‌ها، اطمینان خاطر را در مردم تقویت کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص توجه بیشتر به ارزش‌های دینی و پاسداشت مقام والای حضرت شاهچراغ (ع)، خاطر نشان کرد: امام جمعه شیراز پیرامون قدر نهادن به ایام شهادت حضرت احمدبن‌موسی (ع) نکاتی را خطاب به مردم و دستگاه‌ها مطرح کرده که از سوی برخی از ارگان‌های مرتبط و متولی آنچنان که شایسته است، ادای دین نشده است.

کد خبر 556657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.