برگزاری نمایشگاه سوزن‌دوزی بلوچ

نمایشگاهی از آثار سوزن‌دوزی بلوچ به مدت یک هفته در محل ساختمان شماره دو وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به همت پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اسفندماه سال جاری نمایشگاهی از آثار سوزن‌دوزی بلوچ در این وزارتخانه برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی بلوچ ساعت ۱۰ صبح یکشنبه _یکم اسفندماه ۱۴۰۰_ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا هشتم اسفندماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۴ به نشانی تهران، خیابان آزادی تقاطع یادگار امام (ره)، ساختمان شماره دو وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ساختمان شماره دو، پژوهشکده هنرهای سنتی مراجعه کنند.

بدون تردید سوزن‌دوزی بلوچی را باید در جایگاه والای یکی از اصیل‌ترین، زیباترین و جذاب‌ترین‌ صنایع دستی‌کشور به‌شمار آورد که آوازه شهرتش به فرسنگ‌ها دورتر از این خاک رسیده است و مردم بسیاری از نقاط مختلف جهان، بلوچستان را به پشتوانه آن می‌شناسند. هر جا که رد پایی از زنان بلوچ دیده شود سوزن‌دوزی نیز عظمت خود را نشان می‌دهد. این هنرصنعت که بیانگر خصوصیات و ویژگی‌های هر منطقه از بلوچستان است و در آن ذوق و خلاقیت زنان سوزن‌دوز به صورت طرح‌های‌سنتی محلی به زیباترین شکل بر تار و پود پارچه نقش می‌بندد، امروزه در میان صنایع هنری و سنتی کشور در جایگاه بالایی قرار دارد.

کد خبر 556570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.