احداث "سفارتخانه اشتراک" در سوئد با الهام از مفهوم همزیستی

مالمو بزرگ‌ترین شهر در شهرستان اسکونه و سومین شهر بزرگ سوئد، به‌زودی میزبان منطقه جدیدی خواهد بود که با الهام از مفهوم اشتراک به عنوان یک مرکز فرهنگی، احداث خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران مالمو اخیراً احداث یک منطقه بزرگ را به نام "سفارتخانه اشتراک" در منطقه جنوبی Hyllie آغاز کرده‌اند که قرار است به عنوان یک مرکز فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد. مفهوم اشتراک در سراسر فرآیند احداث مورد توجه معماران قرار خواهد گرفت که برای تحقق این هدف، طراحی سازه‌ها به‌گونه‌ای انجام خواهد شد که بیشترین حس اشتراک را میان کاربران به وجود آورد. این فرآیند معماری، علاوه بر زیباسازی شهری، حس همبستگی اجتماعی را نیز میان شهروندان ارتقا می‌دهد و باعث نشاط اجتماعی می‌شود. معماران هم‌اینک فرآیند ساخت سفارتخانه اشتراک را آغاز کرده‌اند و از بهره‌برداری آن تا ۱۰ سال آینده خبر داده‌اند.

تمام اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد در سفارتخانه اشتراک به دقت مورد توجه قرار خواهد گرفت و اقدامات ویژه‌ای در این راستا پیاده خواهد شد. در مجموع، منطقه جدید شامل هفت ساختمان عظیم با ۳۰۰ واحد مسکونی خواهد بود که در طراحی آن‌ها، اصول پایداری به‌خوبی پیاده می‌شود و همچنین، اثرات زیست‌محیطی ساخت‌وساز در پایین‌ترین سطح ممکن، خواهد بود. علاوه بر واحدهای مسکونی، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، دفاتر اداری، رستوران‌ها و مکان‌هایی برای ملاقات نیز در هفت آسمان‌خراش سفارتخانه اشتراک تعبیه خواهد شد تا نیاز ساکنان منطقه تا حد ممکن برآورده شود.

اولین ساختمان منطقه به مرکزی فرهنگی اختصاص داده خواهد شد که معماران از افتتاح آن در سال ۲۰۲۴ خبر داده‌اند. بخشی از این ساختمان عظیم را کتابخانه‌ای مدرن تشکیل خواهد داد، ضمن این‌که سالن‌های آزادی بیان و ملاقات نیز در آن احداث خواهد شد.

امروزه بسیاری از مردم مالمو به ویژه ساکنان منطقه Hyllie باید مسافت‌هایی طولانی را سپری کنند تا بتوانند به یک کتابخانه دسترسی پیدا کنند که همین امر منجر به کاهش استقبال شهروندان در فاصله ۱.۵ کیلومتری کتابخانه‌ها از خدمات آن‌ها شده است؛ بنابراین، مدیران شهر عزم خود را جزم کرده‌اند اقدامات ویژه‌ای برای ترویج کتابخوانی در مالمو اعمال کنند که در این راستا، ساخت یک مرکز فرهنگی در منطقه جدید می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

احداث منطقه‌ای جدید در سوئد با الهام از مفهوم اشتراک

کد خبر 556498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.