آبیاری فضای سبز چرمهین مدیریت می‌شود

شهردار چرمهین گفت: فضای سبز چرمهین در گذشته به روش سنتی آبیاری می‌شد؛ اما با توجه به چالش‌های آبی ایجاد شده، شهرداری طبق برنامه‌ریزی‌ها در فازهای مختلف اقدام به تبدیل سیستم‌های سنتی آبیاری فضای سبز شهری با سیستم‌های نوین نظیر قطره‌ای و بارانی کرده است.

شهاب ثابت‌راسخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حرکت شهرداری چرمهین در مسیر سازگاری با کم‌آبی، اظهار کرد: استفاده از روش‌های مناسب آبیاری برای تأمین آب فضای‌سبز ازجمله مسائلی است که با توجه به بحران کم‌آبی، باید مورد توجه همگان به خصوص شهرداری‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری در چرمهین با انجام مطالعه تدوین و به مرحله اجرا رسید که نقش مؤثری در اجرای طرح سازگاری با کم‌آبی و خشکسالی ایفا می‌کند.

شهردار چرمهین با بیان اینکه فضای سبز چرمهین در گذشته به روش سنتی آبیاری می‌شد، خاطرنشان کرد: با توجه به چالش‌های آبی ایجاد شده، شهرداری طبق برنامه‌ریزی در فازهای مختلف اقدام به تبدیل سیستم سنتی آبیاری فضای سبز شهری با سیستم‌های نوین نظیر قطره‌ای و بارانی کرده است.

ثابت‌راسخ به ضرورت بهینه‌سازی مصرف آب فضای سبز اشاره و اضافه کرد: اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در ۳۰ هکتار فضای‌سبز مثمر در شهر چرمهین انجام شده است.

وی گفت: احداث استخر پنج هزار مترمکعبی ذخیره آب، اجرای خط انتقال آب فضای سبز به طول ۱۲ کیلومتر به صورت رفت و برگشت و خرید تجهیزات آبیاری تحت فشار قطره‌ای و مه‌پاش از دیگر پروژه‌های انجام شده در راستای مدیریت منابع آب، توسعه گردشگری، توسعه زیست‌محیطی و کسب درآمد پایدار است.

کد خبر 556486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.