کلنگ بازسازی بیمارستان فرسوده لنجان با حضور وزیر بهداشت به زمین خورد

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان شهدای لنجان تنها مجموعه درمانی دولتی این منطقه است که با وجود فرسودگی، به بیش از ۳۰۰ هزار نفر خدماتی درمانی ارائه می‌کرد و امروز شاهد کلنگ‌زنی این مجموعه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین رجایی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم بهمن‌ماه_ در آئین کلنگ‌زنی بیمارستان شهدای لنجان که با حضور وزیر بهداشت انجام شد، اظهار کرد: امروز در بیمارستانی گرد هم آمده‌ایم که نزدیک به ۵۰ سال از عمرش می‌گذشت و ۹۵ درصد از سازه‌های این بیمارستان آسیب دیده بود.

وی با اشاره به صدور دستور وزارت بهداشت برای تخریب این بیمارستان در سال ۱۳۸۴، ادامه داد: به دلایل مختلف، کاری که باید انجام می‌شد، صورت نگرفته بود تا اینکه با تلاش دولت و مجلس انقلابی، سرانجام مجوزهای ساخت این بیمارستان صادر و ماده ۲۳ آن ابلاغ شد تا این بیمارستان دارای ردیف بودجه توسعه شود.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری اظهار کرد: امیدواریم اختصاص ردیف بودجه ملی به این طرح باعث شتاب گرفتن مراحل ساخت بیمارستان شود، امروز کلنگ ساخت بیمارستان بزرگ شهدای لنجان به زمین می‌خورد و اطمینان دارم که در همین جمع، خیرانی حاضرند که خودشان هزینه و زحمات ساخت این مجموعه را تقبل کردند.

وی افزود: ردیف بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته پنج ساله است و با کمک و مشارکت خیران پیش‌بینی می‌کنیم زمان اجرای پروژه بسیار کمتر از این مدت باشد.

رجایی با تقدیر از اهتمام ویژه خیران به توسعه فضای درمانی در این شهرستان، ادامه داد: امیدواریم با همکاری خیران یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان‌های استان اصفهان و حتی کشور در این شهرستان آماده بهره‌برداری شود و از قدم خیری که وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه همچنین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شبکه بهداشت و رئیس بیمارستان برداشته‌اند، تقدیر و تشکر ویژه باید کرد.

وی خواستار پشتیبانی این مسئولان برای توسعه روزافزون سرانه فضای بهداشت، درمان و سلامت مردم شهرستان لنجان شد و افزود: این گام نخست بود و گام‌های بلندتری برای فولادشهر در نظر گرفته شده است از جمله اینکه به زودی در سال آینده خیران در بخش باغبادران تقبل کرده‌اند که یک مجموعه درمانی وسیعی ساخته شود.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مجموعه درمانی شهدای لنجان برای مردم این شهرستان، گفت: بیمارستان شهدای لنجان تنها مجموعه درمانی دولتی این منطقه است که با وجود فرسودگی، به بیش از ۳۰۰ هزار نفر خدماتی درمانی ارائه می‌داد، تلاش‌های صورت گرفته برای بازسازی آن امروز به نتیجه رسید و شاهد کلنگ‌زنی این مجموعه جدید هستیم.

کد خبر 556136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.