«زیر نگاه ماه» به چاپ چهارم رسید

چاپ چهارم کتاب «زیر نگاه ماه» به قلم سید محمدرضا دربندی و با تصویرگری نجمه فامیل‌دشتی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کتاب «زیر نگاه ماه» روایتی عاشقانه از زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است که بنا بر دیدگاه نویسنده و خلاقیت او از زبان حضرت امیرالمومنین بیان شده است. این کتاب به قلم سیدمحمدرضا دربندی و تصویرگری نجمه فامیل‌دشتی در چهل صفحه نیم وزیری از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شد.

کسانی که با زندگی‌نامه ائمه آشنایی مختصری داشته باشند، پس از خواندن «زیر نگاه ماه» متوجه خواهند شد که این عاشقانه، عاشقانه حضرت علی (ع) نسبت به فاطمه زهرا (س) است؛ البته از آغاز تا پایان کتاب نامی از این دو بزرگوار برده نمی‌شود بلکه خواننده شیفته احساس پاک و ناب این مرد به همسر خود می‌شود و با او در تمام فراز و نشیب‌های زندگی‌اش قدم می‌گذارد. با او می‌گرید، می‌خندد، آه می‌کشد و زندگی می‌کند.

داستان زندگی مشترک امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را در کتاب‌ها و داستان‌های بی‌شماری خوانده‌ایم اما تفاوت این کتاب با سایر داستان‌ها انتخاب راوی داستان و بیان جزئیات و احساسات از زبان حضرت علی (ع) است. نویسنده با بیان حسی، جملات را به گونه‌ای بیان کرده است که مخاطب را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در ادبیات داستانی ایران برای مخاطبان بزرگسال و نیز جوان و نوجوان و حتی کودک، نمونه‌های بسیاری از بازخوانی و روایت بخش‌هایی از زندگی ائمه معصومین (ع) وجود دارد که بر اساس آن نویسندگان به فراخور حال مخاطب و نگاه هنرمندانه و پژوهشگرانه خود به بازخوانی و بازنویسی فرازی تاریخی از زندگی ائمه پرداخته‌اند. با این همه در نگارش این نوع آثار همواره محدودیت‌هایی از نقطه نظر روایت از یک معصوم وجود داشته است که تنها گره‌گشای آن‌ها خلاقیت و نگاه هنرمندانه نویسنده بوده است.

«زیر نگاه ماه» اثری است از لحظات زندگی دو نفر از معصومین که در تاریخ زندگی شیعه و نیز در تاریخ اسلام دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. با وجود شباهت‌های متعددی که در اسناد تاریخی درباره شرح زندگی این دو معصوم وجود داشته است، این کتاب و نویسنده‌اش با خلاقیتی قابل توجه از داشته‌های تاریخی موجود برای خلق روایتی استفاده کرده است که از ماده خام آن همه مخاطبان کتاب مطلع هستند اما روایت عاشقانه در بیان آن را تا پیش از این تجربه نکرده‌اند.

در بخشی از این کتاب آمده است که: "در طول این سال‌ها، هیچ‌گاه فرصت نکردیم داستان زندگی مشترکمان را با هم مرور کنیم. تو خوب می‌دانی که همه همسران، بخشی از اوقات خوش خود را به مرور گذشته‌ها می‌پردازند و در این واگویه‌ها، حتی مرور خاطرات بد هم زیبا است. نمی‌دانم از کجا شروع کنم؟ از زمانی که به خواستگاریت آمدم؟ نه، بهتر است از قبل از آن آغاز کنم. این‌طور مستقیم به چشم‌های من نگاه نکن، هنوز دلم تاب نگاه‌های مستقیم تو را ندارد. بگذار شلال موهایت، قسمتی از صورت و چشمانت را بپوشاند، تا من بتوانم راحت‌تر صحبت کنم. صورتت در مقابل نور لرزان شمع، دیدنی‌تر شده است."

کتاب «زیر نگاه ماه» به قلم سید محمدرضا دربندی و با تصویرگری نجمه فامیل‌دشتی از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ چهارم رسید.

کد خبر 556042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.