مقاومت، حامی هویت لبنان است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت با همه گروه‌های آنکه حزب الله هم جزو آن بود حافظ هویت لبنان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از المنار، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در جریان مراسم گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید مقاومت از جمله الشیخ راغب حرب، سید عباس الموسوی و حاج عماد مغنیه، اظهار کرد: به همه مسلمانان و همه دوستداران اهل بیت، ولادت امیرالمومنین (ع) امام متقین، فاتح خیبر را تبریک می‌گوییم.هنگامی که نام علی (ع) را بر زبان می‌آوریم، خداوند متعال را شکر می‌کنیم. ما از کودکی با حب و عشق علی (ع) پرورش یافته‌ایم.

وی ادامه داد: ۳۸ سال از شهادت شیخ راغب حرب و ۳۰ سال از شهادت سید عباس و نیز ام یاسر و فرزند آنها حسین می‌گذرد و از شهادت فرمانده ما حاج عماد مغنیه هم ۱۴ سال می‌گذرد و از شکل‌گیری مقاومت و حزب الله ۴۰ سال می‌گذرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: سال ۱۹۸۲ برای ما سال تصمیم شکل‌گیری مقاومتی بود که تاکنون پابرجاست. خون شهیدان ما این روند را استمرار بخشیده است و سبب رسیدن مقاومت به روند کنونی آن شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه کاملی از آثار سید عباس چاپ شده است که طی روزهای آتی منتشر خواهد شد. این بخشی از تاریخ ماست. آثار کامل شیخ راغب در دست چاپ است و در چهلمین بهار مقاومت رونمایی خواهد شد. در گفتگویی با المنار درباره سید عباس الموسوی سخن خواهم گفت و کنگره فرهنگی و فکری از زندگی و تفکر سید عباس برگزار خواهد شد.

نصرالله گفت: ما نمی‌گوییم که ما پایه گذار مقاومت بودیم و فرماندهان شهیدمان این کار را انجام دادند. حمله سال ۱۹۸۲ تهدیدی اصلی و استثنایی برای لبنان و منطقه و آرمان فلسطین و سوریه بود اما تهدید اصلی متوجه لبنان بود. هویت لبنان در معرض تهدید قرار داشت و لبنان را به اسرائیل وابسته می‌کرد.

وی افزود: مقاومت با همه گروه‌های آنکه حزب الله هم جزو آن بود حافظ هویت لبنان است. مقاومت این هویت را با خون و جانفشانی و جهاد حفظ کرد و همواره این هویت را حفظ خواهد کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: رویارویی با پروژه صهیونیزم به سطح عالی و بزرگ و پیشرفته نیاز داشت و به همین منظور مقاومت شکل گرفت.

منبع: مهر

کد خبر 556024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.