لزوم مکاتبه با قوه قضائیه برای حل مشکل شورایاری‌های پایتخت

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از مکاتبه با قوه قضائیه برای حل مشکل شورایاری‌ها خبر داد.

به گزارش ایمنا، پرویز سروری در خصوص سرانجام شورایاران که فعالیت آنها از سوی قوه قضائیه غیرقانونی اعلام شده بود، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که در مورد فعالیت شورایاران با قوه قضائیه مکاتبه و جلسه داشته باشیم تا در صورت امکان در حکمشان تجدید نظر کنند.

وی با بیان این‌که این موضوع را از طریق شورای عالی استان‌ها نیز پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: از آنجایی که شورایاران نمایندگان مردم در محلات هستند می‌توانند ظرفیت‌های خدمت‌رسانی را با پیوست عدالت در سطح مناطق انجام دهند و این شورایاران هستند که به مسئولان کمک می‌کنند که نیازهای اهالی را در دل محلات بشناسند و خدمات شهری را شورایاران به عمق شهر می‌کشانند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که شورایاران نمایندگان در محلات هستند، گفت: مطالبه‌گری خدمت از شورا و شهرداری توسط شورایاران انجام می‌گیرد و این شورایاران بودند که با مطالبه دریافت خدمات برای محلات شأن موجب توسعه و حل بسیاری از مشکلات شدند.

وی با بیان این‌که یک کار حقوقی در خصوص شورایاران انجام شده است، افزود: من به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ارسال خواهم کرد و از او می‌خواهیم که بررسی دقیق‌تری را در مورد شورایاران انجام دهند.

سروری در پاسخ به این سوال که آیا در نظر دارید که شورایاری را در سطح کشور توسعه دهید، اظهار کرد: اگر امکانش وجود داشته باشد می‌توان از پتانسیل شورایاری در کشور استفاده کرد، اما در حال حاضر موجودیت شورایاری زیر سوال است و اگر این مسئله حل شود باید آسیب‌شناسی صورت بگیرد و با حل نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، آن را گسترش دهیم؛ اما تا وقتی که هویت و موجودیت شورایاران اثبات نشود نمی‌توان کاری کرد.

وی در خصوص استفاده ظرفیت دولت و مجلس برای حل مشکل شورایاران، اضافه کرد: مشکل شورایاران حقوقی است و در حال حاضر فعالیت شورایاران غیرقانونی است و باید این مسئله را حل کنی؛ تا زمانی‌که قید غیرقانونی بودن را برنداریم هیچ‌کس نمی‌تواند کاری برای شورایاران انجام دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 555970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.