«خیلی نزدیک» را در گالری تام ببینید

نمایشگاهی از آثار نقاشی «نسیم صلاحی» با عنوان «خیلی نزدیک» در گالری تام برگزار شده است.

نسیم صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آثار ارائه شده در نمایشگاه «خیلی نزدیک» سوژه‌هایی متفاوت است که با هدف نشان دادن حالت‌ها و حس درونی انسان‌ها به نمایش درآمده‌اند، چراکه اگر یک هنرمند به درون خود متصل باشد آثار متفاوتی را خلق خواهد کرد.

وی افزود: زمانی که انرژی مثبتی دارم اثر آن حتی در انتخاب رنگ‌ها نیز قابل مشاهده است، درحالی‌که زمانی که وقتی انرژی منفی دارم رنگ‌های شاد محدود می‌شوند و برای نظم دادن به ذهنم از خطوط عمودی و افقی استفاده می‌کنم؛ ضمن این‌که مواقعی که نمی‌دانم چه باید بکشم و حال درونی سردرگمی دارم نقاشی کشیدن از گل شمعدانی برای من مانند یک درمانگر عمل می‌کند.

«خیلی نزدیک» را در گالری تام ببینید

این هنرمند اظهار کرد: هنر زمانی خلق می‌شود که به درون خود متصل باشیم و آن را به معنای واقعی به‌عنوان وسیله‌ای ببینیم که ما را به درون خود متصل می‌کند.

صلاحی با بیان اینکه هنر و نقاشی او را به درون خود نزدیک می‌کند و به همین دلیل عنوان «خیلی نزدیک» را برای این نمایشگاه انتخاب کرده است، افزود: در نمایشگاه «خیلی نزدیک» ۳۲ تابلوی نقاشی ارائه شده است که در یک سال اخیر و با استفاده از تکنیک آکرولیک، قلم فلزی و مرکب خلق شده‌اند.

این هنرمند گفت: در زمان کشیدن این نقاشی‌ها هدف من برگزاری نمایشگاه نبود و همین موضوع عاملی شد تا هریک از این آثار نسبت به دیگری متفاوت باشد.

«خیلی نزدیک» را در گالری تام ببینید

به گزارش ایمنا، این هنرمند در بیانه نمایشگاه خود آورده است: «در هنگام خلق، اتصال صادقانه‌ای با خودِ درون برقرار می‎‌شود. جایی که افکار، تخیلات، علایق و احساسات واقعی حضور دارند تا هنر فارغ از مرزبندی‌های متداول جلوه‌گر شود. این بار چشم‌هایمان را نشوییم و آن‌طور که خودِ درونمان می‌خواهد دنیا را ببینیم. من این‌گونه دیده‌ام.»

نسیم صلاحی متولد سال ۱۳۶۸ در اصفهان است. وی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در زمینه تصویرسازی و نقاشی آغاز کرده است و در مقطع کارشناسی نقاشی دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد تصویرسازی دانشگاه هنر تهران دانش آموخته است. شرکت در نمایشگاه انفرادی تصویرسازی در گالری کتابخانه مرکزی اصفهان در سال ۹۰، نمایشگاه گروهی نقاشی شهرداری اصفهان در سال ۹۱، مجری طرح در پروژه Beyond the highway واشنگتن در سال ۹۴، کارگاه تجزیه و تحلیل آثار تجسمی خانه هنرمندان اصفهان در سال ۹۵، چاپ اثر در پنجمین کتاب سال تصویرگران ایران به سال ۹۵ و دریافت مقام نخست مسابقه تصویرگری هیولای درون در همان سال، چاپ آثار در مجله «Printed in Iran» در فرانکفورت آلمان در سال ۹۵، حضور در نمایشگاه غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن در سال ۲۰۱۷، نمایشگاه گروهی تصویرسازی گالری دیدار در سال ۹۶، نمایشگاه گروهی تصویرسازی گالری هرمس در سال ۱۳۹۷، نمایشگاه گروهی تصویرسازی گالری مریم به سال ۹۷ و تصویرگری نماهنگ دهکده جادویی در سال ۹۹ به کارگردانی سیدمیثم سجادی بعضی از فعالیت‌های این هنرمند است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی «خیلی نزدیک» می‌توانند تا پانزدهم اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری تام، واقع در اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوچه کلیسا وانک (۱۹) مقابل دانشگاه هنر مراجعه کنند.

کد خبر 555777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.