از دستگیری مردی در بازار تهران با سلاح جنگی تا تأیید آتش‌سوزی در یک مقر نظامی

دستگیری مردی در بازار تهران با سلاح جنگی، انهدام باند سلاح قاچاق در مرزهای جنوب غربی، واژگونی مرگبار یک دستگاه کشنده، دستگیری زن جیب‌بر مشیریه، مرگ مشکوک یک دانشجو در خوابگاه دانشجویی مشهد، اقدام شایسته سرباز وظیفه در ماکو، تأیید آتش‌سوزی در یکی از مقرهای نظامی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران اظهار کرد: اواسط هفته گذشته خبری مبنی بر حمل سلاح توسط فروشنده لوازم صوتی و تصویری در بازار تهران دریافت کردیم که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی از وی یک قبضه سلاح جنگی کشف شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران تصریح کرد: متهم مدعی شد که هنگام خرید لوازم صوتی از یکی از استان‌های غربی کشور با فروشنده سلاح آشنا و سلاح جنگی را از وی تهیه کرده است.

انهدام باند سلاح قاچاق در مرزهای جنوب غربی

سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان خوزستان با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در بیست و یکم بهمن‌ماه سال جاری یک باند قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای جنوب غربی منهدم شد.

از این باند تعداد ۶۴ قبضه کلت کمری و سه هزار فشنگ جنگی کشف و ضبط شده است. اداره کل اطلاعات خوزستان ضمن تشکر از همکاری مردم شریف و فهیم استان خوزستان خواست هرگونه اخبار امنیتی را به شماره تماس ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات اطلاع‌رسانی کنند.

واژگونی مرگبار یک دستگاه کشنده

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۱۵:۲۷ بیست و پنجم بهمن‌ماه، یک مورد حادثه واژگون شدن کشنده حامل خودروهای صفر کیلومتر در غرب به شرق بزرگراه آزادگان نرسیده به بزرگراه آیت الله سعیدی به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در محل مشاهده شد که یک دستگاه کشنده خودرو دو طبقه که ظاهراً هشت دستگاه خودرو صفر کیلومتر متعلق به یکی از کارخانه‌های بزرگ خودروسازی را با خود حمل می‌کرده، به دلیل نامشخصی واژگون شده بود. این کشنده به گونه‌ای واژگون شده بود که بخش زیادی از مسیر را بسته و ترافیک بسیار سنگینی ایجاد شده بود. متأسفانه خودروها از کشنده جدا شده و در سطح مسیر بودند. این وضعیت باعث شده بود که با چند دستگاه از خودروهای عبوری نیز برخورد کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: در پی این حادثه دو یا سه نفر دچار مصدومیت شدند که با حضور هلیکوپتر نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند. یک مرد حدوداً ۴٠ ساله که به گفته افرادی که در محل بودند، کمک راننده یا راننده کشنده بود، بر اثر شدت جراحات وارده شده جان خود را از دست داده بود.

دستگیری زن جیب‌بر مشیریه

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: در پی افزایش جیب‌بری در محله "مشیریه" و "بازار تهران" بررسی موضوع در اختیار تیم‌های مختلف کلانتری قرار گرفت و مأموران این پلیس موفق شدند تصویری از چهره سارق را در تحقیقات محلی به دست بیاورند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت، سرقت‌ها را خانمی حدوداً ۳۵ ساله به تنهایی مرتکب می‌شود و مأموران کلانتری با گشت‌زنی در نقاط جرم خیز سارق را در حال پرسه‌زنی بین جمعیت مشاهده و هنگامی که قصد جیب‌بری از شهروندی را داشت دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: سارق در کلانتری در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و جیب‌بری از شهروندان به تعداد ۱۵ فقره سرقت به همین روش معترف و همه مال باختگان شناسایی شدند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

مرگ مشکوک یک دانشجو در خوابگاه دانشجویی مشهد

دانشجوی سال آخر رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شب یکشنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه، در اتاق خوابگاه پسران این دانشگاه فوت کرده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه در گزارشی ضمن تسلیت این ضایعه به خانواده آن مرحوم و ابراز همدردی و آرزوی صبر برای آنها اظهار کرد: جزئیات فوت این دانشجو، توسط تیم تحقیقات و مراجع ذیصلاح در حال بررسی است و به محض مشخص شدن و دریافت آن به اطلاع خواهد رسید.

اقدام شایسته سرباز وظیفه در ماکو

سرهنگ شیرزاد حاجی زاده فرمانده هنگ مرزی ماکو اظهار کرد: سرباز وظیفه مهران سربازی در حین مراجعت از مرخصی در مسیر تبریز به ماکو، یک بسته پلاستیکی حاوی مقدار قابل توجهی زیورآلات از نوع طلا پیدا کرده بود که با هماهنگی این هنگ طلاهای پیدا شده را به صاحبش برگرداند.

وی ارزش طلاهای پیدا شده را دو میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال اعلام کرده و افزود: به منظور ترویج فرهنگ خود کنترلی، ارتقا صحت عمل و ارج نهادن به این عمل خداپسندانه و الگوسازی رفتارهای شایسته، از اقدام برجسته سرباز وظیفه مهران سربازی با اهدا لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.

تأیید آتش‌سوزی در یکی از مقرهای نظامی

روابط عمومی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای اظهار کرد: در نخستین ساعات بامداد دوشنبه بیست و پنجم بهمن‌ماه، در محل نگهداری روغن موتور و مواد قابل اشتعال در یکی از مقرهای سپاه در استان کرمانشاه آتش‌سوزی رخ داد که با تلاش به موقع آتش نشانان و نیروهای امدادی مستقر در مقر مهار گردید.

این حادثه تلفات جانی نداشته و علل و عوامل آن نیز در حال بررسی و پیگیری است.

کد خبر 555759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.