دولت سیزدهم معطل مذاکرات نخواهد ماند

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت سیزدهم معطل نتیجه مذاکرات نخواهد ماند، تصریح کرد: در دولت های پیشین هشت سال فعالیت اقتصادی را معطل مذاکره کردند و نتیجه هم وضعیت نامطلوب شاخص های اقتصادی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان برنامه و بودجه، مسعود میرکاظمی با بیان اینکه بیش از ۲,۵۰۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد، اظهار کرد: گاهی با فشارهای سیاسی طرح‌های بدون توجیه اقتصادی آغاز می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر متوسط عمر طرح‌ها به ۱۷ سال رسیده، اگر با شیوه‌های کنونی بخواهیم راه را ادامه دهیم این طرح‌ها را باید طرح‌های باستانی نامید.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: در سال‌های گذشته به علت ایجاد جو بی‌اعتمادی سرمایه‌های بخش خصوصی و مردم در جهت رشد اقتصادی هدایت نشد، در حالی که حجم نقدینگی از مرز چهار هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد.

میرکاظمی مهم‌ترین عامل ایجاد اطمینان را بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی و پرهیز از تصمیمات شتاب زده دانست و افزود: اولین بودجه دولت سیزدهم با محوریت رشد اقتصادی، بهبود بهره‌وری و کنترل تورم تدوین شده و این بودجه تضمین کننده بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم معطل نتیجه مذاکرات نخواهد ماند، تصریح کرد: در دولت‌های پیشین هشت سال فعال اقتصادی را معطل مذاکره کردند و نتیجه هم وضعیت نامطلوب شاخص‌های اقتصادی شد.

شیوه مدیریت کشور باید متحول شود

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: کشور فقیری نیستیم اما باید شیوه مدیریت کشور را متحول کرد، دولت نیز معتقد است که راه حل مشکلات حضور سرمایه‌های مردم است و برای این کار در بودجه سال آینده صندوق‌های پیشرفت و عدالت پیش بینی شده است.

میرکاظمی افزود: با اهرم شدن منابع این صندوق‌ها تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی داده می‌شود تا طرح‌هایی که در. شد اقتصادی مؤثر هستند و بر مبنای سند ملی آمایش مشخص شده‌اند را اجرا کنند.

وی بر ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر سرمایه گذار خارجی بین دستگاه‌ها سرگردان هستند، نمی‌شود به این شیوه شاهد جهش جذب منابع باشیم. حتماً باید در شیوه‌های جذب سرمایه گذاری خارجی تجدید نظر کرد.

رئیس سازمان برنامه بودجه افزود: باید در طرح‌های نیمه تمام اولویت بندی کرد تا موضوعاتی که با معیشت، اشتغال و رشد اقتصادی گره خورده زودتر به سرانجام برسد.

کد خبر 555758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.