۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کاهش ۰.۳۷ درصدی بیت‌کوین

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر تغییرات محسوسی نداشت. همچنان پیش‌بینی می‌شود سطح ۴۰ هزار دلار برای این رمزارز حفظ شده و نوسان‌های مثبتی تا محدوده ۴۵ هزار دلار در روزهای آتی انجام دهد؛ اما اتریوم ۱.۶۸ درصد افت را تجربه کرد و به محدوده دو هزار ۸۷۰ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌ سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۲ هزار و ۱۹۸ دلار؛ کاهش ۰.۲۸ درصدی
  • ETH اتریوم دو هزار و ۸۷۰ دلار؛ کاهش ۱.۵۱ درصدی
  • BNB بایننس‌کوین ۳۹۴ دلار و ۶۲ سنت؛ کاهش ۲.۱۳ درصدی
  • ADA کاردانو یک دلار و سه سنت؛ کاهش ۱.۹۶ درصدی
  • DOGE دوج‌کوین ۱۴ سنت؛ کاهش ۴.۱۹ درصدی
  • XRP ریپل ۷۹ سنت؛ رشد ۸.۰۷ درصد
  • DOT پولکادات ۱۸ دلار و ۳۰ سنت؛ کاهش ۳.۹۶ درصدی
  • SOL سولنا ۹۴ دلار و ۲۴ سنت؛ کاهش ۱.۸۹ درصدی
  • Avalanche اولانچ ۷۸ دلار ۶۴ سنت؛ کاهش ۵.۲۲ درصدی
  • Tera ترا ۵۲ دلار و ۴۷ سنت؛ کاهش ۱.۶۵ درصدی
  • Shiba ino شیبا اینو ۰.۰۰۰۰۲۹ دلار؛ رشد ۰.۹۶ درصدی
  • Polygon پالیگان یک دلار ۶۳ سنت؛ کاهش ۴.۳۴ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

پیش‌بینی می‌شود بیت‌کوین طی چند روز آینده در همین محدوده قیمتی نوسان کند.

کاهش ۰.۳۷ درصدی بیت کوین

(سیگنالی درخصوص خریدوفروش نیست.)

دامیننس

کاهش ۰.۳۷ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت‌کوین: ۴۳.۳۹ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۵۹ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۲۵ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۵۴ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۶۱ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۸۸ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۱ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۶ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم.)

ارزش کل بازار رمزارزها: یک هزار و ۸۴۳ میلیارد دلار

کاهش ۰.۳۷ درصدی بیت کوین

کاهش دو واحدی شاخص ترس و طمع

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش ۰.۳۷ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه‌گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

کاهش ۰.۳۷ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

بنیان‌گذار اتریوم از پوتین درخواست کرد به مناقشات پایان دهد

ویتالیک بوترین، خالق روسی اتریوم، از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درخواست کرده است به اوکراین حمله نکند؛ زیرا باعث آسیب‌دیدن انسان‌های زیادی خواهد شد. این جوان ۲۸ ساله در توئیتر خود نوشته است: «پایان مناقشات یا وقوع جنگ، اکنون بستگی به تصمیم روسیه دارد و نه زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و نه ناتو کاری در این رابطه نمی‌توانند انجام دهند. امیدوارم آن‌ها عاقلانه تصمیم بگیرند». به گفته یک سرمایه‌گذار اسرائیلی بلاک چین، پیام بوترین نشان از وخامت اوضاع دارد.

اپلیکیشن رابین‌هود برای توسعه جهانی ارزهای دیجیتال را در اولویت قرار می‌دهد

اپلیکیشن معاملاتی محبوب رابین هود اعلام کرد توسعه جهانی خود را با اولویت ارزهای دیجیتال دنبال می‌کند. این شرکت می‌گوید که از دیدگاه نظارتی، ارزهای دیجیتال آسان‌ترین راه برای جهانی‌شدن هستند. رابین هود همچنین به‌دنبال راه‌هایی برای افزودن ارزهای دیجیتال بیشتر به پلتفرم خود است. رابین هود در حال حاضر از خریدوفروش بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین اس‌وی، دوج کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک و لایت کوین پشتیبانی می‌کند.

ادغام صرافی ال‌بنک با سایت چین‌لینک

صرافی ارز دیجیتال ال‌بنک (Lbank) اعلام کرده است که از این به بعد از اطلاعات قیمتی سایت چین‌لینک (Chainlink) استفاده خواهد کرد. با این ادغام، صرافی ال‌بنک به اطلاعات باکیفیت و دست‌کاری‌نشده دسترسی پیدا می‌کند و با استفاده از آن‌ها، می‌تواند معاملات آتی دائمی را به‌خوبی روی پلتفرم خود اجرا کند و امنیت آن را افزایش دهد.

حجم تراکنش‌های روزانه کاردانو از بیت‌کوین پیشی گرفت

بر اساس داده‌های بازار، حجم تراکنش‌های کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته از بیت‌کوین پیشی گرفته است. این بلاک‌چین اثبات سهام، علاوه بر ثبت بیشترین تعداد تراکنش، کارمزد کمتری نیز دریافت کرده است. در حالی که حجم تعدیل‌شده تراکنش‌های روزانه کاردانو به ۱۷.۱۵ میلیارد دلار رسیده بود، در مقایسه با کارمزد ۷۰۰,۰۰۰ دلاری شبکه بیت کوین و ۲۲.۱ میلیون دلاری شبکه اتریوم، تنها ۵۲,۰۰۰ دلار کارمزد از کاربران خود دریافت کرده است. علاوه بر این، تعداد کیف پول‌های کاردانو نیز از مرز سه میلیون آدرس فراتر رفته است که نقطه عطفی دیگر برای این بلاک چین به حساب می‌آید. طبق داده‌های بازار، بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۱۵.۱۱ میلیارد دلار حجم تراکنش داشته است.

متوسط کارمزد تراکنش‌های اتریوم به پایین‌ترین سطح خود در شش ماه گذشته رسید

داده‌های تازه نشان می‌دهد متوسط کارمزد شبکه اتریوم برای پردازش تراکنش‌ها که در اوایل سال ۲۰۲۲ حدود ۵۳.۰۳ دلار بود، تنها در عرض یک ماه ۷۳.۳ درصد کاهش یافته و به ۱۴.۱۷ دلار رسیده است. گفتنی است که این رقم پایین‌تر سطح در شش ماه گذشته است. این اولین بار در تاریخ است که کارمزد شبکه اتریوم در عرض یک ماه تا این اندازه کاهش می‌یابد.

روسیه چهار سایت دارک وب را با درآمد ۲۶۰ میلیون دلاری از ارزهای دیجیتال توقیف کرد

وزارت امور داخلی روسیه چهار وب‌سایت غیرقانونی را با درآمد بیش از ۲۶۰ میلیون دلار ارزهای دیجیتال توقیف کرده است. این وب‌سایت‌ها از فروش کارت‌های اعتباری دزدیده‌شده درآمد کسب می‌کردند و ظاهراً یکی از راه‌های خرید این کارت‌ها، استفاده از ارزهای دیجیتال بوده است. چهار سایت توقیف‌شده روسی، مجموعاً حدود ۲۶۳ میلیون دلار ارز دیجیتال از تراکنش‌های غیرقانونی خود به‌دست آورده‌اند که تنها یکی از آن‌ها از سال ۲۰۱۳ تاکنون حدود ۲۵۶ میلیون دلار بیت کوین دریافت کرده است. سه ارز دیجیتال اصلی مورداستفاده در این سایت‌ها بیت‌کوین، اتریوم و لایت کوین بوده است.

شبکه نیر به یک پروتکل بیمه فعال در دیفای کمک مالی می‌کند

اینشور اِیس (InsurAce.io)، یک پروتکل بیمه غیرمتمرکز چندزنجیره‌ای، در بیانیه مطبوعاتی اخیر خود اعلام کرده که بلاک چین نیر (NEAR) به این شرکت کمک مالی برای توسعه اعطا کرده است. به گفته اینشور اِیس، استقرار این پروتکل در شبکه نیر به‌زودی انجام خواهد شد و این گام مهمی در دستیابی به اهداف این مجموعه است.

اینشور ایس حدود یک سال پیش با هدف کلی ارائه بیمه و محافظت در برابر سوءاستفاده‌های بالقوه متعدد در صنعت دیفای راه‌اندازی شد و اکنون قصد دارد محصول خود را بر اساس پروتکل نیر توسعه دهد. شبکه نیر در جریان برنامه کمک‌های مالی خود تاکنون ۲۵۰ میلیون دلار در چند پروژه دیفای مختلف برای توسعه بیشتر سرمایه‌گذاری کرده است.

بانک مرکزی کنیا مزایا و معایب ارز دیجیتال ملی را بررسی کرد

بانک مرکزی کنیا در سند تازه‌ای که منتشر کرده، می‌گوید که یک ارز دیجیتال ملی (CBDC) می‌تواند به طور بالقوه برای سیستم مالی این کشور مفید باشد. این نهاد می‌گوید که ارز دیجیتال ملی پتانسیل آن را دارد که در کنار افزایش کارایی، باعث رشد پرداخت‌های فرامرزی شود.

بانک مرکزی کنیا همچنین هشدار داده است که راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی می‌تواند خطراتی را برای سیستم مالی ایجاد کند و اگر بخش قابل توجهی از سپرده‌های بانکی به ارز دیجیتال ملی تبدیل شود، ممکن است که توانایی بانک‌ها برای ایجاد اعتبار محدود شود. گفتنی است که در این سند از افکار عمومی خواسته شده تا درباره این موضوع دیدگاه خود را برای بانک مرکزی کنیا ارسال کنند.

اینتل یک شتاب‌دهنده استخراج ارزهای دیجیتال را توسعه می‌دهد

اینتل (Intel)، غول فناوری مستقر در کالیفرنیا که بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های نیمه هادی از نظر درآمد در جهان محسوب می‌شود، فاش کرده است که این شرکت با ارائه شتاب‌دهنده‌های کارآمد از نظر مصرف انرژی، به توسعه فناوری‌های بلاک‌چین کمک خواهد کرد.

راجا کودوری، مدیر اجرایی اینتل می‌گوید که این شرکت انتظار دارد تا به کمک نوآوری‌های مداری، بتواند تا ۱,۰۰۰ برابر عملکرد بهتری در هر وات نسبت تجهیزات امروزی استخراج بیت کوین ارائه کند. گفته شده که شرکت‌های بلاک (اسکوئر سابق)، آرگو بلاک چین و گرید نخستین دریافت‌کنندگان شتاب‌دهنده بلاک چین اینتل هستند.

نقشه بازار رمزارزها

کاهش ۰.۳۷ درصدی بیت کوین

کد خبر 555566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.