بازگشت بیت کوین از سطح حمایتی ۴۰ هزار دلار

با واکنش به سطح حمایتی ۴۰ هزار دلار بیت کوین و بازگشت به محدوده ۴۲ هزار دلار بازار رمز ارزها مجدد سبز پوش شد، اتریوم نیز در پشت مقاومت سه هزار دلاری قرار دارد، بی ان بی مقاومت خود را رد کرد و کاردانو همچنان درجا می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۲ هزار و ۳۹۹ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۵۷ درصد را تجربه کرد.
  • ETH اتریوم دو هزار و ۹۲۳ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۲۵ درصد را تجربه کرد.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۰۴ دلار و هفت سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۵۶ درصد را تجربه کرد.
  • ADA کاردانو یک دلار و شش سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۰۶ درصد را تجربه کرد.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۴ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۵۳ درصد را تجربه کرد.
  • XRP ریپل ۸۳ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۸.۰۷ درصد را تجربه کرد.
  • DOT پولکادات ۱۹ دلار و ۱۱ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۰۹ درصد را تجربه کرد.
  • SOL سولنا ۹۶ دلار و ۴۶ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۳۴ درصد را تجربه کرد.
  • Avalanche اولانچ ۸۲ دلار ۸۸ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۲.۰۴ درصد را تجربه کرد.
  • Tera ترا ۵۳ دلار و ۴۷ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۵.۵ درصد را تجربه کرد.
  • Shiba ino شیبا اینو ۰.۰۰۰۰۲۹ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۳.۴۹ درصد را تجربه کرد.
  • Polygon پالیگان ۱.۷۱ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۵۹ درصد را تجربه کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

با پولبک زدن بیت کوین به سطح ۴۰ هزار دلار پیش بینی می‌کنیم که یک موج صعودی جدیدی تا محدوده ۴۵ هزار دلار ایجاد کند، البته باید توجه داشت که مقاومت ۴۳ هزار دلار نیز در پیش روی این رمز ارز است.

بازگشت بیت کوین از سطح حمایتی ۴۰ هزار دلار (سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بازگشت بیت کوین از سطح حمایتی ۴۰ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۳۴ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۶۱ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۱۹ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۴ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۳۳ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۹۲ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۲ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۱۱ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش بازار رمز ارزها: هزار و ۸۷۱ میلیارد دلار (۱.۸۷۱ تریلیون دلار)

بازگشت بیت کوین از سطح حمایتی ۴۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۴۴ واحد. عدم تغییر نسبت به روز گذشته، وجود ترس در بین معامله‌گران.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بازگشت بیت کوین از سطح حمایتی ۴۰ هزار دلار

بازگشت بیت کوین از سطح حمایتی ۴۰ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

اخبار بازار رمزارزها

روسیه دانشجویان استخراج‌کننده ارز دیجیتال در خوابگاه را مجازات می‌کند

ولادیمیر شلوپاخین (Vladimir Shelupakhin)، یک کارشناس حقوقی روسیه، گفته است در صورتی که دانشجویان در خوابگاه‌ها اقدام به استخراج ارز دیجیتال کنند، تحت پیگرد قانونی و مجازات قرار خواهند گرفت. این هشدار در حالی است که مقامات روسیه همچنان در تلاش هستند تا استخراج ارزهای دیجیتال با برق دولتی در مناطق مسکونی را محدود کنند. به گفته شلوپاخین، اگر میزان برق مصرفی دانشگاه بالا باشد، قطعاً از دانشجویان خاطی خواسته می‌شود تا هزینه برق مازاد را پرداخت کنند و در صورت امتناع ممکن است بهای برق را با آزادی خود پرداخت کنند. او ادامه داد در صورتی که امکان شناسایی ماینرها وجود نداشته باشد باید به پلیس گزارش داد و همچنین افزود بر اساس ماده ۱۶۵ قانون مجازات روسیه، هرگونه ایراد ضرر به مال با فریب یا خیانت‌درامانت مسئولیت کیفری خواهد داشت.

رئیس بانک مرکزی مجارستان خواهان ممنوعیت کامل تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال در اتحادیه اروپا شد

گئورگی ماتولسی، رئیس بانک مرکزی مجارستان پیشنهاد کرده تا همه ارزهای دیجیتال و استخراج آنها در سراسر اتحادیه اروپا ممنوع شود. بانک مرکزی مجارستان در وب‌سایت خود پستی تحت عنوان «زمان ممنوعیت تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال در اتحادیه اروپا فرا رسیده است»، در تأیید دیدگاه خود به ممنوعیت‌های اعمال شده توسط چین و پیشنهاد بانک مرکزی روسیه درباره ممنوعیت استخراج و تجارت ارزهای دیجیتال اشاره کرده است. رئیس بانک مرکزی مجارستان درباره ممنوعیت مدنظر نهاد تحت هدایتش گفته است: «ما با ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال موافقیم و همچنین از دیدگاه نهاد نظارتی مالی ارشد اروپا مبنی بر اینکه استخراج بیت کوین‌های جدید با استفاده از روش ماینینگ ممنوع شود، کاملاً حمایت می‌کنیم.»

مالتولسی همچنین می‌گوید که ارزهای دیجیتال به دلیل مقابله با خطرات سرمایه‌گذاری در حباب‌های مالی و طرح کلاه‌برداری باید ممنوع شوند.

چینالیسیس: ونزوئلا در رتبه هفتم شاخص جهانی پذیرش ارزهای دیجیتال قرار دارد

بر اساس گزارش شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین چینالیسیس (Chainalysis)، ونزوئلا به لطف فعالیت‌های تجاری گسترده همتا به همتا (P۲P)، رتبه هفتم شاخص جهانی پذیرش ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ را به دست آورده است. در سال گذشته، تعداد افراد و مشاغل در ونزوئلا که ارزهای دیجیتال را به عنوان ابزار پرداختی برای دور زدن تورم و کاهش ارزش پول ملی پذیرفته‌اند، افزایش یافته است. این گزارش همچنین می‌گوید در برخی از شهرهای اصلی ونزوئلا مانند کاراکاس و پورتو لا کروز، دیدن افراد یا تجاری که از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت استفاده می‌کنند، کاملاً طبیعی است. همچنین ونزوئلا در ابتدای سال ۲۰۲۱ به نخستین کشور آمریکا لاتین تبدیل شد که توانست وارد جمع ۱۰ کشور برتر از نظر استخراج ارزهای دیجیتال شود.

سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیون دلاری شرکت بندای نامکو برای ایجاد متاورس مالکیت معنوی خود

بندای نامکو (Bandai Namco)، یکی از شرکت‌های پیشگام توسعه و انتشار بازی‌های رایانه‌ای در ژاپن، قصد دارد متاورس خود را ایجاد کند. این شرکت در سند برنامه میان‌مدت خود توضیح داده است که این متاورس بخشی از استراتژی «IP Axis» برای بهبود ارتباط طرفداران با این برند است. بندای نامکو برای این منظور قصد دارد ۱۵ میلیارد ین معادل ۱۳۰ میلیون دلار برای تأسیس زیرساخت داده و توسعه محتوای متاورس مالکیت معنوی خود هزینه کند.

کاردانو در یک قدمی به‌روزرسانی تاریخی پلوتوس

براساس اطلاعیه رسمی منتشرشده توسط شرکت توسعه‌دهنده کاردانو، اینپوت آوتپوت گلوبال (Input Output Global)، به‌روزرسانی مهم ارتقا عملکرد این بلاک چین وارد مرحله نهایی شده است. با شروع دوره ۳۲۱ که انتظار می‌رود در تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) اتفاق بیافتد، هر اسکریپت پلوتوس (Plutus)، نرم‌افزار مخصوص کاردانو، به جای ۱۲.۵ میلیون واحد حافظه در هر بلاک قادر خواهد بود ۱۴ میلیون واحد حافظه در هر بلاک کاردانو را مورد استفاده قرار دهد. گفتنی است که با توجه به ظرفیت CPU حداکثر ۵۶ میلیون واحدی در نظر گرفته شده برای بلاک‌های شبکه کاردانو، هر بلاک می‌تواند از چهار اسکریپت پلوتوس در یک یا چند اپلیکیشن غیرمتمرکز در حال اجرا پشتیبانی کند.

موجودی بیت کوین صرافی‌ها به کمترین مقدار خود در ۳ سال اخیر رسید

براساس داده‌های درون‌زنجیره‌ای ارائه‌شده توسط سانتیمنت (Santiment)، مجموع ذخیره بیت کوین در صرافی‌های ارزهای دیجیتال به کمترین مقدار خود از دسامبر ۲۰۱۸ رسیده است. طبق گزارش این پلتفرم داده‌های درون زنجیره‌ای، سرمایه‌گذاران در این مدت مرتباً بیت کوین‌های خود را از صرافی خارج کرده‌اند، به گونه‌ای که تنها ۱۰.۸۷ درصد بیت کوین‌های در گردش در صرافی‌ها باقی مانده است. به باور سانتیمنت، این خروج عظیم بیت کوین از صرافی‌ها احتمالاً در حال حاضر از فروش گسترده جلوگیری کند.

نتفلیکس مستندی درباره هک صرافی بیتفینکس می‌سازد

نتفلیکس، بزرگترین شبکه پخش ویدئو و تولید فیلم و سریال، از ساخت مستندی درباره هک صرافی بیتفینکس و سرقت حدود ۱۲۰٬۰۰۰ بیت کوین، خبر داده است. این شبکه تلویزیونی در مستند جدید خود از رابطه زوج نیویورکی با هک صرافی بیتفینکس و نحوه پول‌شویی بیت کوین‌های به سرقت‌رفته روایت خواهد کرد. کارگردان این مستند کریس اسمیت (Chris Smith) است و نیک بیلتون (Nick Bilton) به همراه او تهیه‌کننده مشترک این مستند خواهد بود. داستان حول دو شخصیت اصلی، ایلیا لیختنشتاین (Ilya Lichtenstein) و هدر مورگان (Heather Morgan) می‌چرخد که با ایجاد هویت‌های جعلی و حساب‌های آنلاین و تبدیل ارزهای دیجیتال به طلا و NFT، سعی در پول‌شویی بیت کوین‌های دزدیده‌شده، داشتند.

بزرگترین الماس جهان در ازای چهار میلیون دلار ارز دیجیتال به فروش رسید

بزرگترین الماس برش‌دار جهان که چند میلیارد سال قدمت دارد، در آخرین حراجی ساتبیز (Sotheby’s) به ارزش ۴.۳ میلیون دلار ارز دیجیتال فروخته شده است. انیگما (Enigma)، این الماس سیاه ۵۵۵.۵۵ قیراطی، بین روزهای دوم تا نهم فوریه (۱۳ تا ۲۰ بهمن) در حراجی لندن به نمایش گذاشته شده بود. ریچارد هارت (Richard Heart)، کارآفرین و نویسنده ۴۲ ساله، این الماس را با ارز دیجیتالی که نامی از آن نبرده خریداری کرده است. هارت بعد از خرید نام الماس سیاه را به «الماس HEX.com»، شرکت سرمایه‌گذاری متعلق به خود، تغییر داده است. این دومین باری است که ساتبیز از ارز دیجیتال برای حراجی‌های خود استفاده می‌کند و به‌زودی قصد دارد NFTهای کریپتوپانکس را نیز در یک حراجی به فروش برساند

بانک مرکزی زامبیا مطالعه روی ارز دیجیتال ملی خود را تا پایان سال جاری به پایان برساند

بانک مرکزی زامبیا اعلام کرده است که انتظار دارد تحقیقات خود را در رابطه با فواید راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی خود در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۲ به پایان برساند. این بانک که مشغول بررسی مزایا و معایب توسعه ارز دیجیتال ملی بوده است، می‌گوید یافته‌های این مطالعه کمک می‌کند تا مشخص شود راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی فایده‌ای برای این کشور در پیش دارد یا خیر.

نقشه بازار رمز ارزها

بازگشت بیت کوین از سطح حمایتی ۴۰ هزار دلار

کد خبر 555485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.